Ga naar inhoud

PHP commando gezocht


Aanbevolen berichten

[quote:ed242cc61e="Bill Gates"]Tekst in een blob? Daar is de blob niet voorbedoeld, die is voor binaire data... [/quote:ed242cc61e]Dit is onzin als je het mij vraagt. Sterker nog, als je tekst case-sensitive wil benaderen zal je zelfs een blob moeten gebruiken (afaik) of de [i:ed242cc61e]binary[/i:ed242cc61e] optie van een (var)char.
Link naar reactie
Maar waar moet je grote lappen tekst dan in een opslaan? De teksten die bijvoorbeeld bij Microsoft onder een support item Q??? staan die komen ongetwijfeld uit een database en die komen ver boven de 255 karakter limiet van de varchar uit. Nu zal dat geen MySQL zijn, maar de limiet van 'varchar' daar zal zeker niet veel hoger liggen. En ik denk dat de blob wel bedoeld is voor tekst waarom anders het type BLOB precies hetzelfde zijn als TEXT en MEDIUMBLOB als MEDIUMTEXT. Bedankt, Marcel
Link naar reactie
als ik jou was zou ik gewoon LONGTEXT gebruiken: CREATE TABLE veel_tekst ( bericht longtext ); nu kun je zoveel text ophale als je wilt: [code:1:cc1d3ab0bb]<? $query = mysql_query("SELECT * FROM veel_tekst"); while ($record = mysql_fetch_object($query)) { $bericht = $record->bericht; // en dan voor elke enter een nieuwe regel: nl2br($bericht); echo $bericht; } ?>[/code:1:cc1d3ab0bb] zoiets dus
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...