Ga naar inhoud

listmenu met php


Aanbevolen berichten

ik heb een listmenuutje en die zou ingevuld moeten worden met gegevens uit de database, maar vermits ik nogal een noob ben, weet ik eigenlijk niet hoe en wat te doen... <?php <form name="keuze1" method="post" action="itemwaarde.php"> <select name="select"> <option>kies een categorie</option> <option value="set">set items</option> <option value="unique">unique items</option> <option value="andere">andere</option> </select> <input type="submit" name="Submit" value="volgende"> </form> <? if ($submit == "volgende"){ echo "test"; if ($keuze1 == "set") { ?> <form name="keuze2" method="post" action="itemwaarde.php"> <select name="select2"> <option>kies een categorie</option> <option>geen id</option> <? include ('logindb.inc'); $q1 = "SELECT type FROM sets"; $q2 = mysql_query($q1) or die (mysql_error()); while ($q3 = mysql_fetch_object($q2)) { echo "<b>$q3->type</b>\n"; } ?> Om het even te verduidelijken. Het eerste menuutje is een keuze uit 3 tabellen, en de tweede menu is een filter op enum waarden uit de mysql database. Graag hulp, want ik bak er niets van.. Met vriendelijke groeten Raz
Link naar reactie
Je kan toch gewoon "echo "<b>$q3->type</b>" vervangen door "<option value="$q3->type">$q3->type</option>"? Daarnaast vraag ik je om even de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/faq.php]FAQ[/url] te lezen, daarin staat bijvoorbeeld dat je code tussen de code tags moet zetten zodat je code leesbaar blijft...
Link naar reactie
ondertussnen al wat verder geraakt maar hier nog een kreet om hulp: ik ben bijna klaar met een groot deel van m'n project, maar er lukt iets niet. namelijk het updaten van de gegevens die ik uit de database haal. Kan iemand me aub helpe? [code:1:87dbb80503] <?php include ('logindb.inc'); $setnaam = stripslashes($name); ?> <html> <head> <title>bewerkset</title> <link rel="stylesheet" href="css/css.css" type="text/css"> </head> <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" leftmargin="3" topmargin="10" marginwidth="3" marginheight="10"> <blockquote> <p><u><b><?php echo $stripped ?></b></u></p> <blockquote> <p>Hier kan je de gegevens aanpassen.<br> Deze pagina is op dit moment nog in de aanmaak.</p> <p>Razan_WP</p> <form name="form1" method="post" action="bewerkset.php"> <?php $q1 = "SELECT * FROM sets WHERE setnaam = '$setnaam'"; $q2 = mysql_query($q1); while ($q3 = mysql_fetch_array($q2)) { $item_naam = $q3['naam']; $item_waarde = $q3['waarde']; $i_naam = stripslashes($item_naam); $i_waarde = stripslashes($item_waarde); global $i_naam; global $i_waarde; echo " <table width=\"40%\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\"> <tr> <td><p>$i_naam</p></td> <td width=\"50%\"> <input type=\"text\" name=\"$i_naam\" value=\"$i_waarde\"> </td> </tr> </table><br>"; } echo " <input type=\"submit\" name=\"Submit\" value=\"updaten\">"; if ($Submit) { $update = "UPDATE sets SET waarde = '$i_waarde' WHERE naam = '$i_naam'"; $update2 = mysql_query($update); echo "<br><p>gegevens zijn geupdate</p>"; } ?> </form> </blockquote> </blockquote> </body> </html> [/code:1:87dbb80503] $name komt van een vorige pagina en verteld me welke records ik moet (wil) aanpassen. m'n mysql ziet er zo uit: [code:1:87dbb80503] CREATE TABLE sets ( id tinyint(3) NOT NULL auto_increment, naam varchar(40) NOT NULL default '', setnaam enum('Angelic Raiment','Arcanna''s Tricks') NOT NULL default 'Angelic Raiment', waarde tinyint(3) NOT NULL default '0', uitgedrukt enum('chippeds','sojs') NOT NULL default 'chippeds', PRIMARY KEY (id), UNIQUE KEY id (id) ) TYPE=MyISAM; # # Gegevens worden uitgevoerd voor tabel `sets` # INSERT INTO sets VALUES (1,'Angelic Mantle','Angelic Raiment','','chippeds'); INSERT INTO sets VALUES (2,'Angelic Sickle','Angelic Raiment','','chippeds'); INSERT INTO sets VALUES (3,'Angelic Halo','Angelic Raiment','','chippeds'); INSERT INTO sets VALUES (4,'Angelic Wings','Angelic Raiment','','chippeds'); INSERT INTO sets VALUES (5,'Arcanna\'s Head','Arcanna\'s Tricks','','chippeds'); INSERT INTO sets VALUES (6,'Arcanna\'s Flesh','Arcanna\'s Tricks','','chippeds'); INSERT INTO sets VALUES (7,'Arcanna\'s Deathwand','Arcanna\'s Tricks','','chippeds'); INSERT INTO sets VALUES (8,'Arcanna\'s Sign','Arcanna\'s Tricks','','chippeds'); [/code:1:87dbb80503] en m'n tabelletje ziet er als volgt ongeveer uit: http://users.pandora.be/snc/pandora/afbeelding.jpg Ik zou het van heel leuk vinden als jullie me zouden kunnen helpen, want zelf maak ik enkel maar meer en meer kapot met te prutsen, en de mensen die me tot nu toe hebben willen helpen hadden allemaal hellaas hetzelfde suc6 als ikzelf Met vriendelijke groeten Raz
Link naar reactie
Je moet wel vertellen wat er percies niet lukt en wat voor foutmeldingen je krijgt. Dit schiet niet echt op... Daarnaast heb ik nog een kleine opmerking over je "include ('logindb.inc');". Je hebt grote kans dat de "inc" extensie niet door de PHP parser verwerkt wordt en als je dus http://www.jesite.nl/logindb.inc invult in je browser je dan mooi je database password te zien krijgt... Lijkt me niet de bedoeling ;) Veel slimmer is om je include bestanden ook gewoon de extensie "php" te geven...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...