Ga naar inhoud

PHP bundel CIT


Aanbevolen berichten

hallo mensen, Ik heb een tijdje terug de Php bundel van de CIT site gedownload, maar weet absoluut niet hoe het aan de gang te krijgen. Ik heb de php module in apache ingevoerd en wat nu ? Ik heb een tijdje terug wat documentatie hierover gelezen maar kwam niet verder en heb het door de drukte tijdelijk stil moeten leggen. nu wil ik verder met mijn plan om een database op te zetten, maar moet eerst weten hoe de bundel samenwrkt natuurlijk en hoe je hem installeert (stapsgewijs). Ik ben qua programeren een zware leek dus please probeer het simpel te houden. alvast bedankt
Link naar reactie
zegwaard biedt bij deze aan een volledige handleiding neer te zetten op het forum ;) Overigens vind ik de conclusie die jij trekt wel heel erg kort door de bocht. Het forum (de info daarop) wordt "gemaakt" door de bezoekers en staat dus eigenlijk los van C!T. M.a.w. ik zou het heel vreemd vinden als ik support "moet" geven op een pakketje wat C!T aanbiedt via de site.
Link naar reactie
[quote:d8415d5c8b="zegwaard"]lekker antwoord hoor Bill... Een forum is bedoelt om van elkaar te leren. Dat doe je niet door mensen een boek te laten kopen. Zeker niet als het over een bundel van computer totaal zelf gaat.[/quote:d8415d5c8b]Het forum is inderdaad bedoelt om van elkaar te leren. Maar van elkaar leren doe je niet door vragen te stellen zoals "hoe maak ik helloworld in PHP?" of zo. Dat soort dingen kun je uitstekend zelf uitzoeken en een boek is daar uitermate geschikt voor (vooral omdat het makkelijker leest dan een online tutorial). En zoals Annie al zegt: wij bieden hier geen support op software pakketen van de C!T. Sterker nog, ik (en de andere mod hier net zo goed) heb helemaal niets te maken met het C!T blad, alleen met het forum.
Link naar reactie
beste mensen, als ik er even tussendoor mag komen, ik heb deze vraag met een bedoeling gesteld. De bedoeling is om erachter te komen hoe je het hele pakket aan het werk krijgt zodat ik mijn php scriptjes kan uitvoeren. ik vraag niet om mij php scriptjes uit te gaan leggen, want dat heb ik zelf al geleerd, ik vraag niet hoe je een database moet bouwen, want dat doe ik allemaal zelf. het enige wat ik wil weten is een paar stappen die je neemt om tot een fatsoenlijke werking van het pakket te komen, en de rest daar om heen zoek ik wel zelf uit, daar zal ik niemand mee lastig vallen. maar om nu gelijk een antwoord te geven zoals " koop een boek " vind ik een beetje .......... ! immers waar is het internet voor en als ik zoveel tijd had om naar een bieb te gaan en te lezen zou ik nu niet achter mijn computer zitten. en bovendien in een boek leggen ze heus niet uit hoe je de php bundel van het cit forum moet gaan installeren en als ze dat al uitleggen lopen ze achter want in deze branche gat het te snel voor boeken. als iemand mij nog kan helpen graag anders is het jammer. groeten
Link naar reactie
nou beste bill, wat ik graag zou willen weten is, welke stappen onderneem je nu van begin tot eind om ervoor te zorgen dat je php scriptjes kunt uitvoeren op je server en dat je met die php scriptjes bepaalde dingen uit een database kunt halen. ik had de bundel gedownload vervolgens heb ze allemaal opgeslagen op mijn c schijf en heb ik ervoor gezorgd dat php herkend wordt door apache server. tot daar aan toe en niet verder ben ik gekomen. wat moet ik nog meer veranderen in de configuratie en welk programma moet ik eerst opstarten om mee te beginnen. een soort van "u pakt nu het blokje aan uw rechterkant en legt dat op het blokje aan de linkerkant uitleg " kortom what to do next ( behalve een boek te kopen...hahahah)
Link naar reactie
Tis nu ineens eigenlijk een vraag voor in het servers forum, maar ik heb geen idee hoe het forum gaat reageren op een verplaatsing van een verplaatste topic ;) Als het goed is draait MySQL al (volgens mij moet je dan een soort stoplicht naast je klokkie rechtsonder zien met het licht op groen). Als Apache dan draait kun je gewoon PHP scripts maken en uitvoeren (door naar http://localhost/filename.php te gaan). De scripts sla je op in de directory die in de httpd.conf (van Apache) als documentroot aangewezen is (standaard is het de htdocs dir in de Apache dir). Het aanmaken van databases vind ik het makkelijkst met [url=http://phpmyadmin.sourceforge.net/]phpmyadmin[/url], even downloaden, de instructies lezen en in bovengenoemde dir zetten.
Link naar reactie
[quote:9c80c8edee="Designpiet"]ik ga aan de slag en zie hoe ver ik kom en ik denk dat je me voortaan wel vaker zult zien op dit forum bill dus probeer je niet aan me te irriteren[/quote:9c80c8edee]Doe ik niet, je vraag was wat ongelukkig geformuleerd (in mijn ogen althans ;))... Wel wil ik je even wijzen op de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=60076]FAQ[/url], daarin staan wat algemene regels: als je je daar aan houdt kan ik me niet voorstellen dat ik me aan jou ga irriteren ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...