Ga naar inhoud

Veilige manier van beveiligen genomen?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb twee vraagjes. Ik maakte een website en ik wil graag een vergemakkelijking voor het aanpassen van bestanden op mijn site. Ik maakte een administratorpage in php waarin ik na een wachtwoord in te geven terecht kwam. Na het selecteren welk bestandje ik wil aanpassen wordt het betreffende bestand geopend in een textvlak. Vanuit deze interface kan ik de pagina's op mijn site snel een aanpassing geven, daar de htmlcode geopend wordt in het textvlak. Om te voorkomen dat eender wie van deze functie op mijn site gebruikmaakt koppelde ik er een paswoord aan vast. if ($paswoord = "blablalba)... Is dit een veilige manier? Weet iemand hoe ik moet beveiligen in htaccess? Nu nog iets, wanneer ik mijn html terug over opsla krijg ik overal waar er een " staat een /". Dit kan slechte gevolgen hebben omdat er iedere keer wanneer ik de pagina aanpas een / extra bijkomt (////") Hoe kan dit vermeden worden? (ik werk met een functie die de aangepaste pagina in 1 grote variabele zet.) Iemand helpen?
Link naar reactie
Hmmm, niet helemaal veilig: je kunt beter met $HTTP_POST_VARS of $_POST werken om je password te checken (zie: [url]http://php.nederland.net/manual/en/language.variables.predefined.php[/url]). Dat is net wat veiliger, omdat je nu echt vereist dat het password via een formulier verstuurd wordt. Het is eigenlijk meer een kwestie van netjes scripten ;) Wat betreft die \, vooer net voor je de boel opslaat (dus net ervoor) even de functie [url=http://php.nederland.net/stripslahes]stripslahes[/url] uit over je data.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...