Ga naar inhoud

[php] LIMIT en DESC zorgen ervoor dat MySQL stopt


Aanbevolen berichten

Ik heb een db met persberichten. Ik wil alleen de laatste vijf persberichten zien op mijn homepage, maar met de SQLstring 'SELECT * FROM news ORDER BY timestamp DESC LIMIT 5' klapt MySQL eruit en dien ik deze opnieuw op te starten. Haal ik uit de string DESC of LIMIT 5 eruit dan werkt het wel. Maar dan heb ik of vijf persberichten die niet de nieuwste zijn (invoerdatum en publicatiedatum zijn niet gelijk) of alle persberichten gesorteerd op verschijningsdatum. Heeft iemand hier een oplossing voor of doe ik iets fout?
Link naar reactie
Ik heb mijn PC schoongemaakt en alles opnieuw geinstalleerd (Apache/MySQL/PHP), maar vergeten een back-up te maken van al mijn tabbelen in MySQL. Ik heb de tabel opnieuw gemaakt en er weer persberichten ingezet om de fout te reproduceren, zodat MySQL een errorlog genereerd (wist niet eens dat MySQL dit deed :oops: ). Alleen het lukt mij niet de fout te reproduceren hoe zeer ik ook mijn best doe :o . [b:6d250a074f]Het is dus op een of andere manier opgelost [/b:6d250a074f] :D Verkeerd installeren van MySQL of tabbellen verkeerd aangemaakt zal waarschijnlijk de oorzaak zijn (volgens mij heb ik exact hetzelfde gedaan alleen voorheen had ik geen password ingesteld) In ieder geval bedankt voor het reageren
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...