Ga naar inhoud

Pagina's openen op andere servers.


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit met een probleempje dat ik een server heb met slechts beperkte opslagcapaciteit, en zou dan ook graag mijn site deels op een andere server zetten met een andere domeinnaam. Nu weet ik niet goed of dit wel een vraag is voor het webscriptingforum, maar met html en met javascript ben ik niet tevreden. Is er een mogelijkheid om bij de bezoeker in de adresbalk mijn domeinnaam te laten staan, (mits gebruik van cgi of php?), zonder dat er ook maar iets gemerkt wordt door de gebruiker dat hij op een andere server beland is? Is het mogelijk je eigen url in de adresbalk te behouden, een pagina te openen op een andere server en tegelijkertijd niet in een frameset te werken? Ik werk namelijk met een forum op die server, waarbij het plaatsen in een frameset tot een verrassend slecht resultaat komt: "geen herkenning van geregistreerde gebruikers." Alvast bedankt Tom
Link naar reactie
[quote:9188018425="Tom Redant"] Ik werk namelijk met een forum op die server, waarbij het plaatsen in een frameset tot een verrassend slecht resultaat komt: "geen herkenning van geregistreerde gebruikers." [/quote:9188018425] Gebruikt IE 6 zekers? Die blokt cookies als de url bovenin anders is dan het frame waarin je werkt... heb er zelf ook last [url=http://forum.kesteren-digitaal.nl/]van[/url]... -voor php- Je zou iets kunnen doen met mod_rewrite geloof ik in apache... maar als het maar om 1 file gaat werkt fopen() ook best.
Link naar reactie
je eerste probleem is een html probleem met de volgende oplossing: maak gebruik van een 0 frameset: (frameset rows 0,*) in het onderste frame laad je de nieuwe URL een andere manier kan niet. toch een frame oplossing dus. je cookie probleem hoort hier wel thuis (daarom laat ik hem staan). Kan je niet gewoon de cookie aanpassen? dat die de goede URL meekrijgt? t.
Link naar reactie
Effe zeggen : ben leek op dit vlak. Het gaat hier niet om het minste forum: yabbforum, zeer complexe structuur. Ik probeerde reeds de url van de cookie te veranderen, maar er is nergens een variabele in settings.pl te vinden die de cookie de juiste URL kan meegeven. Enfin, ik pieker er wel eens over, of ik ga eens vragen bij de helpdesk van de forumprovider. bedankt Tom
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...