Ga naar inhoud

[php-mysql] een database tabel doorzoeken


Aanbevolen berichten

Ik heb in een mysql database een tabel aangemaakt genaamd "teksten" en in die tabel heb ik 2 velden "tekst" en "titel". In het veld "tekst" zitten alle pagina's van mijn site opgeslagen en in veld "titel" zitten de titels van de pagina's. op www.vanallesiets.com/sitetestje.php word alles ingevoegd. wat ik nu graag wil weten is of er een simpele manier is om de tabel te doorzoeken en dat je dan in de resultaten van de search de titel van de id te zien krijgt en de eerste 5 regels van het veld dat gevonden is. [code:1:a63a2e8bc1] $select = mysql_query("SELECT tekst FROM teksten WHERE tekst = '$zoek'") or die(mysql_error()); echo $zoek["tekst"]; [/code:1:a63a2e8bc1] had ik zelf gemaakt maar dan geeft hij alleen maar 1 letter weer http://www.vanallesiets.com/zoekdb.php?zoek=
Link naar reactie
Je moet de resultaten uit je query trekken (check de php manual hiervoor), niet echo $zoek[..] doen. Daarnaast zoek je nooit met "WHERE tekst = '$zoek'", maar met "WHERE tekst LIKE %$zoek%" of iets dergelijks (tentamens, geen tijd om het exact op te zoeken, maar in de MySQL manual staat dit wel uitgelegd).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...