Ga naar inhoud

YaBB SE 1.4.0 overzetten naar andere host


Aanbevolen berichten

We hebben ons YaBBSE 1.4.0 forum nu bij een gratis host staan en gaan binnen een paar dagen over naar onze betaalde serverruimte. We kunnen we natuurlijk een vers forum installeren, met de hand alles weer en aanmaken en alle berichten kopieren naar het nieuwe forum. Onnodig te zeggen dat dat een enorme klus is, dus dat doen we liever niet. Ik ben aan het rondlezen geweest op internet en het moet mogelijk zijn om de MySql database te kopieren waardoor je alles in de nieuwe serverruimte terug hebt als je die backup weer importeert bij de nieuwe host. Ik heb inmiddels PHPMyAdmin versie 2.2.6 draaien in de serverruimte van de oude host. Ik kom er alleen niet uit hoe ik nou een backup van m'n hele SQL database kan maken. We hebben op internet dit inmiddels erover gevonden : [u:4f9a517061]backup maken (nl-versie PHPMyadmin):[/u:4f9a517061] - selecteer de betreffende database - zoek de optie 'Bekijk een dump (schema) van database' - selecteer 'Structuur en gegevens' - selecteer 'Drop tabel toevoegen' - vink 'verzenden' en 'gzipped' aan - klik op start (je krijgt nu een .gz bestand als het goed is. Dit .gz bestand kun je vervolgens met bijvoorbeeld WinAce uitpakken.) [u:4f9a517061]Backup terugzetten gaat als volgt: [/u:4f9a517061] - selecteer betreffende database - zoek de optie 'Run SQL query/queries on database' op - klik 'browse' en selecteer het te uploaden bestand (moet wel uitgepakt zijn denk ik) - klik op start Als het goed is worden nu de queries uitgevoerd die ervoor moeten zorgen dat de database er zo uitziet als dat'ie was gebackupt. Probleem is dat we deze optie ([i:4f9a517061]vink 'gzipped' aan[/i:4f9a517061]) niet kunnen vinden hier. Het gedeelte waar we dat in moeten vullen ziet er hier in onze PHPmyAdmin zo uit : [img:4f9a517061]http://www.xs4all.nl/~hterwijn/forum_plaatjes/phpadmin.gif[/img:4f9a517061] Iemand ervaring met deze materie, die ons op weg kan helpen?
Link naar reactie
[quote:70f9273f17="Han Terwijn"]Wat voor extentie moet dat bestand dan hebben?[/quote:70f9273f17]Maakt niet uit (het is doodnormale tekst), maar meestal krijgt ie de extensie .sql (als verzenden zou werken, kreeg dat bestand ook die URL). [quote:70f9273f17="Han Terwijn"]Wat doet die optie "selecteer alles". Moet die soms ook aangeklikt worden?[/quote:70f9273f17]Daarmee kan je afzondelijke tabellen selecteren, maar standaard maakt ie een dump van heel de database, dus je hebt die niet nodig...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...