Ga naar inhoud

[ASP] Geen schrijfpermissie


Aanbevolen berichten

Wie kan me helpen? :roll: Ik probeer om een simpele IP-logger te maken. Hierbij gebruik ik de volgende code [code:1:7142670981]Dim objConn, strSQL, objRS, strOpen Dim thisURL DIm curCount thisURL = Request.ServerVariables("PATH_INFO") Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") objConn.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _ "Data Source=" & Server.MapPath("pagecounter.mdb") objConn.Open 'De regel hieronder selecteert de algemene gegevens van het huidige seizoen strSQL = "SELECT url, hitcnt, lasthit FROM hitcounts WHERE url = '" & thisURL & "';" 'Maak Recordset object Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") 'Open Recordset 'objRS.Open strSQL, objConn, adOpenKeyset, adLockOptimistic objRS.Open strSQL, objConn, 2, 2 If objRS.EOF Then objRS.AddNew objRS("url") = thisURL curCount = 1 Else curCount = objRS("hitcnt") + 1 end If objRS("hitcnt") = curCount objRS("lasthit") = Now() objRS.Update objRS.Close set objRS = Nothing objConn.Close set objConn = Nothing [/code:1:7142670981] Ik voer het script uit op mijn eigen PC (IIS), de database (pagecounter.mdb) staat ook lokaal. De volgende foutmelding verschijnt: Soort fout: [b:7142670981]Microsoft JET Database Engine (0x80040E09) Kan de gegevens niet bijwerken. De database of het object is alleen-lezen.[/b:7142670981] Heeft iemand enig idee? :-? JohanW
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...