Ga naar inhoud

javascript en input-namen


Aanbevolen berichten

Ik heb de volgende code: [code:1:6391d6b618]<form method="post" name=rijtest action="array2.php"> <input type=text name="rij[1]"><br> <input type=text name="rij[2]"><br> <input type=button value="Alert" onClick="alert(this.form.rij[1])"><br> <input type=submit value="Verzend"> </form>[/code:1:6391d6b618] alleen als ik op de alert knop druk dan krijg ik de volgende melding: [quote:6391d6b618]'this.form.rij.1' is null or not an object[/quote:6391d6b618] Iemand een idee hoe ik de variabelen rij[1] en rij[2] oproep in javascript? Mvg, Snoopje
Link naar reactie
[code:1:40f812cef4] <script type="text/javascript" language="Javascript"> <!-- function myCheck() { for(var i=0; i < document.forms[0].children.length; i++) if(document.forms[0].children[i].name == "rij[0]") alert(document.forms[0].children[i].value); else if(document.forms[0].children[i].name == "rij[1]") alert(document.forms[0].children[i].value); } //--> </script> [/code:1:40f812cef4] en dan onClick="myCheck()"
Link naar reactie
Bedankt voor de tips allemaal, het is me gelukt op de volgende manier: [code:1:0626010973]<form method="post" name=rijtest action="array2.php"> <input type=text name="rij[1]"><br> <input type=text name="rij[2]"><br> <input type=button value="Alert" onClick="alert(document.getElementById('rij[1]').value)"><br> <input type=submit value="Verzend"> </form>[/code:1:0626010973]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...