Ga naar inhoud

JS Reuse


Aanbevolen berichten

Ik heb een javascriptje dat ik op iedere pagina van mijn site wil gebruiken. Het scriptje staat reeds in een .js-bestand. De site heeft een frameset. Is er een manier om op 1 plaats te bepalen dat iedere pagina dat scriptje moet gebruiken. Of moet ik gewoon op iedere pagina het script aanroepen dmv <script language="JavaScript" src="scr.js"></script>
Link naar reactie
Je kan ook de js-file in je frameset invoegen. Vanuit je child-windows kan je dan je functies benaderen door er de juiste window-ref voor te zetten. Maar of het werkt is natuurlijk afhankelijk van wat je in die js-files/functies hebt staan. dus dit, [b:2941961929]parent.functienaam()[/b:2941961929], werkt gewoon.
Link naar reactie
Jurriaan: Dan moet er nog steeds op iedere (php)pagine aangegeven worden dat er een bestand geinclude moet worden. Tenzij in php.ini bij auto_prepend_file het bestand wordt aangegeven. Nadeel daarvan is weer dat het voor alle bestanden op de server geldt. Annie: Met jouw voorbeeld moet ik dus (alsnog) op iedere pagina een stukje code meegeven. Dan kan ik net zo goed mijn reeds gegeven oplossing gebruiken, waarmee ik ook zeker weet dat het werkt.
Link naar reactie
[quote:cc2daa7aee="Jurriaan R"]dat hoef je bij die manier van Annie dus niet, want je kunt gewoon, wanneer nodig de functies uit het andere frame gebruiken.[/quote:cc2daa7aee] Ik moet nog steeds op iedere pagina [code:1:cc2daa7aee]<script language="JavaScript"> parent.functie();<script>[/code:1:cc2daa7aee] ingeven, terwijl de bedoeling is om dit te vermijden.
Link naar reactie
[quote:c6c00f32f4="Bill Gates"]Hoe kun je nu een script aanroepen, zonder hem te willen aanroepen???[/quote:c6c00f32f4] Dat was nou precies de vraag. Iets als: document.write naar het (nieuw) te openen frame. Het is inmiddels "opgelost" door een template aan te maken met daarin de aanroep naar het .js-bestand. Bedankt voor het meedenken :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...