Ga naar inhoud

venster openen


Aanbevolen berichten

hoi, Ik heb net een formuliertje aangemaakt dat ik op mijn site wil plaatsen. Nu zou ik graag een functie invoegen waarbij, als de bezoeker op de verzendknop drukt, hij een bevestiging te zien krijgt dat zijn opmerking verzonden werd. Hoe kan ik dit doen? Ik heb volgende code geprobeerd (tussen de head-tags), maar dan krijg ik een leeg venstertje te zien: <script language="javascript"> function alert() { alert("uw bericht is verzonden"); } <script> Je kan de broncode van het formulier bekijken op (let wel: het formulier is nog niet bereikbaar via de site): http://users.pandora.be/sectie/links/linktip.htm En in het formulier: <form onsubmit="alert()">
Link naar reactie
Had net je formulier getest. Jammer dat outlook (of een andere mailclient) nodig is om het bericht te verzenden. Aangezien je dan een waarschuwing krijgt en omdat sommige mensen die instellingen allemaal niet goed hebben staan. Is het niet verstandiger om een script te gebruiken (php, asp, ofzo) om de boel netjes te verzenden? Of evt. een mailform service zoals http://www.mymailform.com/nl/ ? Succes, Elja
Link naar reactie
hey, bedankt alvast, ik ga het allemaal één voor één eens uitproberen. Ikzelf ken eigenlijk niets van html. Ik maak alles in Frontpage en pas dan hier en daar een kleinigheidje aan in de html-code (dat ik dan ontdek in andere sites). eh...afsluiten met </script>... helemaal onderaan??? Sectie D
Link naar reactie
[code:1:bd1bc6bfe8] <script language="javascript"> function alert() { alert("uw bericht is verzonden"); } <script> [/code:1:bd1bc6bfe8] ik bedoel dat de onderste tag niet goed is. Dat moet </script> zijn. En verder moet je dus een andere naam aan de functie geven. [code:1:bd1bc6bfe8]<script language="javascript"> function myalert() { alert("uw bericht is verzonden"); } </script> <form onsubmit="myalert()"> [/code:1:bd1bc6bfe8] of nog makkelijker, alleen: [code:1:bd1bc6bfe8] <form onsubmit="alert('Uw bericht is verzonden!')"> [/code:1:bd1bc6bfe8] alert() is dus al een bestaande functie binnen javascript.
Link naar reactie
<form onsubmit="alert('Uw bericht is verzonden!')"> Dit is de enige code die schijnt te lukken. Alleen... Ik heb nog een code in het formulier zitten die toelaat dat je het formulier maar éénmaal kan verzenden. blijkbaar gaan die 2 niet samen. Ik heb ook de mailformservice geprobeerd (http://www.mymailform.com/nl/). Die vind ik ook goed, alleen wil ik absoluut geen reclamebanners op de site. Bestaan er eventueel mailform services die dit niet doen? Ik zoek inmiddels ook verder op het internet. Bedankt, Sectie D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...