Ga naar inhoud

[scriptje] controle op leeg veld


Aanbevolen berichten

hey, Ik heb even zitte puzzelen, en ik heb een functie waarmee ik controleer of een bericht niet langer is dan 500 tekens. ik zal de code hier onder even geven [code:1:71651b4dc2] <SCRIPT> var maxTxtLength = 500; var tooLongMsg = "Je text is te lang en wordt nu automatisch ingekort."; function cutToSize() { var txt = document.frmInvoer.parambericht.value; if (txt.length > maxTxtLength) { alert(tooLongMsg); document.frmInvoer.parambericht.value = txt.substring(0, maxTxtLength); } </SCRIPT> <TEXTAREA NAME="parambericht" ROWS="8" COLS="50" CLASS="INPUT" style="overflow: auto;" wrap=virtual onChange="cutToSize()";></TEXTAREA> [/code:1:71651b4dc2] Nou controleert hij netjes of er niet meer dan 500 tekens zijn gebruikt. Nu dacht ik het zelfde trucje toe te passen op een leeg veld, dus even de var. veranderd en de laatste regel van [code:1:71651b4dc2] document.frmInvoer.parambericht.value = txt.substring(0, maxTxtLength); [/code:1:71651b4dc2] weg gelaten. Maar hij trapt er mooi niet in, wat doe ik verkeerd? Oh ja, ik heb wel de < en de > omgedraait maar het hielp nie..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...