Ga naar inhoud

map beveiligen


Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen. Ik hoop dat ik 'm hier goed heb geplaatst. Ik wil een map beveiligen met een wachtwoord, tot zover. Ik heb netjes waar de astriks staan het domein ingevuld. Het bestand .htacces met knippen en plakken overgenomen in kladblok. ik heb het opgeslagen als .htacces en geupload naar de directorie die beveiligd moest worden. daarna het .htpasswd bestand gemaakt met daarin als voorbeeld harry:ikvulhiermijnw8woordin ook geupload naar de directorie die beveiligd moest worden. Maar geen beveiliging. Ik heb de bestanden geupload zonder extensies en als .htpasswd.txt maar niets helpt. Wat zie ik over het hoofd? BTW ja ik heb het als ASCII geupload. De onderstaande info heb ik van mijn provider. .htaccess/.htpasswd Om een directory af te sluiten is het niet nodig om ssh toegang te hebben. De volgende stappen dient u te doen: Deel 1 (maak .htaccess) 1. Maak een bestand .htaccess in kladblok aan. Dit moet u in kladblok doen, omdat het om simple tekst moet gaan! 2. Daar zet u het volgende in (wat tussen de strepen instaat): ------------------------- AuthUserFile /home/sites/www.**/web/.htpasswd AuthName afgesloten AuthType Basic AuthPAM_Enabled off <limit GET> require user uwinlognaam </limit> ------------------------- ** vervangt u door uw domeinnaam Vervolgens upload u dit bestandje via uw ftp-programma (met .htaccess als bestandsnaam). Nu is deel 1 klaar. Dit bestandje kunt u niet meer terugvinden in uw ftp-programma op de remote site! U kunt het bestand ongedaan maken door een lege .htaccess te uploaden. deel 2. 1. Nadat u deel 1 heeft gedaan (.htaccess plaatsen) moet het paswoord aan de user gekoppeld worden. Om het paswoord te encrypten gebruikt u de onderstaande tool. Bij tekst om te encrypten zet u het paswoord neer dat u wilt gaan gebruiken. Vervolgens vult u uw mail adres in zodat u na encrypt informatie gedrukt te hebben een mailtje ontvangt met de informatie. Tekst om te encrypten : [color=red:487595be39]hier staat een invoer box[/color:487595be39] Uw email adres : : [color=red:487595be39]hier staat een invoer box [/color:487595be39] 2. De informatie die u ontvangt is iets als: Okd3-03dh Dit is uw paswoord. Nu moet u het .htpasswd compleet maken. Dit doet u door in een tekstbestandje eerst de inlognaam neer te zetten, dan een : teken (dubbele punt) en tot slot het paswoord, dus: inlognaam:Okd3-03dh 3. Dit bestand slaat u op als .htpasswd en upload u via ASCII naar de server toe. 4. Indien u meerdere users wilt hebben, moet u 2 zaken regelen. - Zet extra inlognamen achter de eerste inlognaam in .htaccess, dus require user uwinlognaam inlognaam2 inlognaam3 enz enz - Maak voor iedere inlognaam een nieuwe regel aan in de .htpasswd, dus inlognaam1:Okd3-03dh [color=darkblue:487595be39][/color:487595be39]
Link naar reactie
De uitleg van de provider lijkt me compleet, dus het is belangrijk wat jij er van gemaakt hebt. Ik zie overigens ook dat je in het begin spreekt over een .htacces bestand ipv een .htacces[b:58d058d2d4]s[/b:58d058d2d4] bestand. Heb je deze vergissing ook gemaakt bij het uploaden? btw. er zijn al vaker vragen over dit onderwerp langs gekomen. Misschien dat je uit oude topics nog wat tips kan halen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...