Ga naar inhoud

Perl / javascript


Aanbevolen berichten

In een CGI script vind ik een javascript dat de invoer controleert van een veld. Het is simpel en werkt goed. Alleen weet ik te weinig van perl / javascript om het uit te breiden met een controle op een punt of een komma. Deze en andere leestekens mogen niet in het veld voorkomen. Anderszins, er mogen alleen maar cijfers in. Kan iemand mij helpen ? Het huidige script: print "var field = form.price;"; print "var sellprice= parseInt(field.value);"; print "if (!sellprice) {"; print "alert('Geef een getal in koopprijs veld ');"; print "return false;}"; Bij voorbaat dank, Olaf
Link naar reactie
print "var field = form.price;"; print "var sellprice= parseInt(field.value);"; print "if (!sellprice || !sellprice.match(/^[0-9]+$/)) {"; print "alert('Geef een getal in koopprijs veld ');"; print "return false;}"; Het maakt verder niet zoveel uit of je in perl of html bezig bent. Perl parsed de code eerst, waarna er javascript en html naar de browser wordt gestuurd. Je kunt sellprice dus niet met perl gaan controleren (zonder opnieuw contact te maken met de server)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...