Ga naar inhoud

Nieuwe Access2000 vraag...


Aanbevolen berichten

Mijn website registreert het clickgedrag van de bezoekers. Bij iedere link die aangeklikt wordt, wordt een record aan de tabel "tblClicks" toegevoegd. Deze tabel loopt dus snel vol. Ik wil natuurlijk alleen de totalen per link weten. D.m.v. een totalenquery maak ik een automatische tabel "tblClicksTotaal", waarin per link het totaal aantal clicks wordt bijgehouden. Deze werkt inmiddels prima. Nu wil ik dat de database iedere dag 2 automatische acties uitvoerd (liefst om 24.00 uur), zodat de tabel "tblClicks" klein blijft: 1) Het kopieren van het totaal per link naar de tabel "tblClicksDagtotalen" 2) Het verwijderen van de clickrecords uit de tabel "tblClicks" De actie's weet ik te maken, dat gaat via een toevoegquery en een verwijderquery. Deze zijn al gemaakt. D.m.v. een macro kunnen deze 2 actie's uitgevoerd worden. Concrete vraag is nu: Hoe kan ik de macro om 24.00 uur automatisch laten uitvoeren?
Link naar reactie
Volgens mij kun je het wel even wat slimmer aanpakken. Als je een bezoekersteller op je site hebt staan dan ga je toch ook niet elk bezoekje als record toevoegen, neen je verhoogt de teller met 1. Daarnaast kun je de bezoeker die na 24:00 uur klikt de actie uit kunnen laten voeren die de datum vergelijkt. M.a.w. je hoeft dus niet een programma te hebben die zelf opstart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...