Ga naar inhoud

[JavaScript] Waarden van een (multiple) select overhevelen v


Aanbevolen berichten

Goeiemorgen, Ik ben op zoek naar de volgende mogelijkheid: 1. Open via een link een popup met daarin twee frames; bovenste voor de categorie-selectie, de onderste voor de trefwoordenselectie. 2. Kies een categorie, submit deze - lijst met trefwoorden volgt in 'bottomframe'. 3. Kies één of meerdere trefwoorden uit de lijst en klik op 'Toewijzen'. 4. Met het klikken op 'Toewijzen' verschijnen de gekozen trefwoorden achterelkaar (gescheiden met een spatie of separator) in een textbox in het formulier van het 'parent-window'. Schematische weergave van popup: 1. parent-window opent popup met de naam 'indexvenster' en definieert zichzelf als 'indexvenster.opener'. Naam van het eigen formulier is 'inschrijf_form'. popup: [img:f79e3d7f28]http://www.klussenbank.nl/www/library/problem4.gif[/img:f79e3d7f28] De source code (parent-window): [code:1:f79e3d7f28] <script language="JavaScript"> var OP3 = (navigator.userAgent.indexOf("Opera/3") != -1) && (navigator.userAgent.indexOf("Mozilla/3") != -1); var NN2 = (navigator.appName == "Netscape") && (navigator.userAgent.indexOf("Mozilla/2") != -1); function Index(URL) { if (OP3) { alert('Deze mogelijkheid wordt niet door Opera 3 ondersteund.'); } else { indexvenster = window.open(URL, "nieuw", "width=560,height=300,scrollbars=yes,status=yes,top=217,left=182,resizable=no"); if (NN2) { indexvenster.opener = self; } } } </script> [/code:1:f79e3d7f28] Link: [code:1:f79e3d7f28] <a href="JavaScript:Index('../help/help_frameset.php')">Trefwoorden-popup</a> [/code:1:f79e3d7f28] Sourcecode popup (belangrijkste gedeelte (bottomframe): [code:1:f79e3d7f28] <script language="JavaScript"> function passText(passedvalue) { oldvalue = window.opener.document.inschrijf_form.itemsbox.value; if (passedvalue != "") { var totalvalue = passedvalue+" "+oldvalue; window.opener.document.inschrijf_form.itemsbox.value = totalvalue; oldvalue = window.opener.document.inschrijf_form.itemsbox.value; } } </script> [/code:1:f79e3d7f28] Link: [code:1:f79e3d7f28] <input type=button value="Toewijzen" onClick="passText(this.form.select.options[document.grab_trefw.select.selectedIndex].value);"> [/code:1:f79e3d7f28] Nu heb ik het al zover dat de categorie-trefwoordenselectie goed werkt, alleen het overhevelen naar het andere venster lukt nog niet. Heeft iemand een oplossing? Alvast bedankt, Djurre _________________ Wij werken hier met fun, friendship, finance :grin: [ Dit bericht is bewerkt door: nssadmin op 2002-05-13 10:39 ]
Link naar reactie
Niet om het een of ander, maar wat is er mis met gewoon een boek kopen over javascript. Dan worden alle dingen, zoals de principes van OOP vanzelf duidelijk. Want om nou inderdaad om de dag een gelijk soort onderwerp aan te snijden.. Dit is een goed boek: http://www.oreilly.com/catalog/jscript4/
Link naar reactie
Tja, we hebben hier wel het een en ander aan documentatie, maar daar ben ik nog niet echt wijzer van geworden. Maar je hebt gelijk :wink: Omdat we qua deadline nogal krap zitten en daarom geen tijd hebben om op een bestelling te wachten, vraag ik alsnog om hulp bij dit onderwerp. Heeft iemand een idee? Vele malen dank alvast, :grin: Djurre
Link naar reactie
Excuses, dat ik de vraag een beetje omhoogschop, maar ik heb het al ooit eerder laten doorschemeren dat ik dit niet echt gepast vind. Waarschijnlijk niet zo bedoeld, maar voor mij gaat de lol er behoorlijk af als dit forum alleen maar wordt gezien als methode om het werk sneller voor elkaar te krijgen. [quote:8f95993572="nssadmin"]Omdat we qua deadline nogal krap zitten en daarom geen tijd hebben om op een bestelling te wachten, vraag ik alsnog om hulp bij dit onderwerp.[/quote:8f95993572] Die deadline is jouw probleem (of eigenlijk van je projectleider) en niet de onze. Niks ten nadele van jou, maar als de technische know-how niet aanwezig is binnen het bedrijf dat moet een opdracht ook niet aangenomen worden (tenzij er tijd en/of budget is voor studie of om extra capaciteit in te huren). [quote:8f95993572="nssadmin"]Heeft iemand een idee?[/quote:8f95993572] Jahoor, ik zit barstensvol met ideeen, bijv. hoeveel procent van de omzet krijgen we? ;) p.s. no offence, natuurlijk p.s.2. i'm back :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...