Ga naar inhoud

[JS] schrijven in hidden formfield


Aanbevolen berichten

LS. In mijn strijd tegen email harvesters heb ik op mijn site een adres over het hoofd gezien; die in een hidden form field voor een contact formulier. Als ik een truukje toepas wat buiten het form wel werkt krijg ik van het script (waar ik zelf niet bijkan) een foutmelding "het veld "to" is niet van het formulier afkomstig. Zie ik iets over het hoofd of kan het gewoon niet? [code:1:924b22bd2e] <form name="contact" method="POST" action="/cgi-bin/mail-a-form"> <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> user = "mijn_naam"; site = "xs4all.nl"; document.write("<input type="hidden" name="to" value="' + user + '@' + site + '">"); </SCRIPT> meer form blaat [/code:1:924b22bd2e] tnx! t.
Link naar reactie
Vaag. Het zou gewoon moeten werken. Probeer anders eens iets als: [code:1:becd997ec5] <form action='blabla'> <input type='hidden' name='to' value='' /> <!--rest van form--> </form> <script type='text/javascript'> user = "mijn_naam"; site = "xs4all.nl"; document.forms[0].to.value = user + '@' + site; </script> [/code:1:becd997ec5] _________________ NU EVEN NIET!!! KUNNEN JULLIE NU HELEMAAL NIETS ALLEEN??!! :wink: [ Dit bericht is bewerkt door: Annie op 2002-05-11 14:10 ]
Link naar reactie
[quote:25141fd233] Op 11-05-2002 15:50 schreef teacher: believe it or not: ik heb de helpdesk gebeld! En een knul gaat nu uitzoeken waar het script niet zo goed tegen kan.... En hoe het dus wel zou moeten :smile: [/quote:25141fd233]kijk eens, zowaar service, dat zijn we bijna niet meer gewend bij providers. [quote:25141fd233] ps moet je niet inpakken annie? :smile: [/quote:25141fd233] Mwoh, bijna. Ik ben het last-minute-type :wink: We vertrekken zondagnacht omstreeks 1:00 uur naar schiphol dus dat geeft mij de hele zondagmiddag om spullen te pakken. :grin:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Werk je toevallig met NS6? Heb zojuist nog even zitten vogelen en het lijkt erop dat "to" niet echt gewaardeerd wordt door NS6 (in andere browsers werkt bovenstaande namelijk wel als een zonnetje). Mogelijke oplossingen (en zo zijn er nog wel een paar variaties op het thema): [list:a7fae537cc] [*:a7fae537cc]werken met [i:a7fae537cc]document.forms[index].elements[index].value[/i:a7fae537cc], of, [*:a7fae537cc] id="to" toevoegen aan de input en waarde wijzigen met [i:a7fae537cc]document.getElementById("to").value[/i:a7fae537cc] [/list:u:a7fae537cc]
Link naar reactie
Ik heb ook zitten vogelen... Welk truukje ik ook gebruik om twee strings samen te voegen _in_ de hidden form, het script slikt het niet... onsubmit samenvoegen onblur bij het laatste veld de string samenvoegen... helaas... het vervelende is dus dat ik het script zelf niet kan zien: het draait bij xs4all en ik kan er niet bij.... (gokken dus) de browser is ie5.5 BTW... t.
Link naar reactie
[code:1:de3b2a73db]<form name="contact" method="post" action="/cgi-bin/mail-a-form"> <script type="text/javascript" language="javascript"> <!-- user = "mijn_naam"; site = "xs4all.nl"; document.write("<input type=\"hidden\" name=\"to\" value=\"" + user + "@" + site + "\">"); // --> </script> [/code:1:de3b2a73db] Dit zou moeten werken (niet getest). Code ook wat aangepast aan de HTML-standaard.
Link naar reactie
Mijn idee is dat het niet het serverside scriptje is aangezien je zegt dat de alert ook leeg is. Het gaat dus om de manier waarop je refereert naar het object. Vandaar de mogelijke oplossingen die ik hierboven geef, deze zijn niet op naam (name attribuut) en daar kan het dan ook niet op foutlopen.
Link naar reactie
h4xX0r: seen it done it; too bad annie, als ik jouw methodes gebruik dan moet ik ergens anders toch weer mijn email adrs schrijven als hele string? Het gaat volgens mij fout bij het samenvoegen van de aparte strings.... bijv: onclick="document.getElementById("to").value='mijn_naam@xs4all.nl'" t.
Link naar reactie
[quote:f5018f165f] seen it done it; too bad [/quote:f5018f165f] Ik geloof niet dat je *mijn* stukje code ge-copy & paste en uitgeprobeerd hebt. Inmiddels wel getest, met NS6,IE5.5,Opera6 met mail-a-form. De JavaScript console van NS geeft geen foutmeldingen weer... [quote:f5018f165f] onclick="document.getElementById("to").value='mijn_naam@xs4all.nl'" [/quote:f5018f165f] omdat, bovenstaande stukje code ook problemen op zou kunnen leveren.
Link naar reactie
h4xx0r: als er staat "done it" zou ik dan wel of niet je code geprobeerd hebben? :) Goed nieuws: de document forms elements methode werkt... Maar alleen als ik geen hidden veld met de naam "from" opneem in het form ??? en die heb ik nodig om de naam van de afzender te kunnen zien als de mail binnenkomt... Het werkt ook als ik de input type van hidden naar text verander... Ik snap er niets meer van... :( toch maar weer eens de hepdesk bellen?? t.
Link naar reactie
[b:0b00fca81b]h4xX0r:[/b:0b00fca81b] Leg mij de hint maar uit. Ik snap namelijk absoluut niet waar je naartoe wil. [b:0b00fca81b]teacher:[/b:0b00fca81b] Ik denk dat de helpdesk je ook niet veel verder kan helpen. Het moet m.i. namelijk een client-side probleem zijn. Heb je niet een url waar we even kunnen testen cq. meekijken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...