Ga naar inhoud

Access2000 vraag


Aanbevolen berichten

Via een insert.asp pagina worden verschillende soorten records in een Access2000 tabel ingevoerd. Nu kan ik gemakkelijk d.m.v. een "count x as aantallen" de totalen opvragen van de verschillende soorten records, echter ik wil die totalen ook weer kunnen rangschikken. Nu zou het makkelijker zijn als in de Access2000 database automatisch een tabel wordt gemaakt die de totalen weergeeft van de verschillende soorten records. Dan kan ik d.m.v. asp de aantallen rangschikken zoals ik zelf wil. Hoe doe je zoiets?
Link naar reactie
Je kan natuurlijk bij elke insert ook een insert uitvoeren in een andere (totalen-)tabel. Of een query samenstellen met UNION's. Zo krijg je ook een recordset terug met daarin alle totalen. bijv: (niet getest overigens) [code:1:bdbe7df3c3] SELECT 'totaal tabel 1' AS omschrijving, count(*) AS totaal FROM Tabel1 UNION SELECT 'totaal tabel 2', count(*) FROM Tabel2 UNION SELECT 'totaal tabel 3', count(*) FROM Tabel3 [/code:1:bdbe7df3c3]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...