Ga naar inhoud

[javascr.] popup window afsluiten vanuit de originele site


Aanbevolen berichten

ik zal het ff uitleggen: ik heb een 'hoofdsite' waarop een javascriptje staat die random een andere site (bijv hotmail.com) in een nieuw venster opent. Dat lukt me nog allemaal wel, maar nu wil ik dat dat nieuwe venster (dat dan actief is) af word gesloten na bijv. 5 sec. vanuit de hoofdsite. Met de 'window.close of parent.close' wordt de hoofdsite afgesloten, en als ik 'active.close' type dan krijg ik het bericht dat active niet is gedefinieerd. dit is de code: [code:1:6939efaee0] <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> <!-- Begin var howMany = 2; // max number of items listed below var page = new Array(howMany+1); page[0]="first-random-page.html"; page[1]="second-random-page.html"; page[2]="third-random-page.html"; function rndnumber(){ var randscript = -1; while (randscript < 0 || randscript > howMany || isNaN(randscript)){ randscript = parseInt(Math.random()*(howMany+1)); } return randscript; } quo = rndnumber(); quox = page[quo]; window.open(quox); setTimeout("active.close();",5000); // End --> </SCRIPT> [/code:1:6939efaee0]
Link naar reactie
window.open() retourneert een window-object wat je daarna kan gebruiken als reference naar dat browservenster. vb: [code:1:08a85df0c6] var myWin = window.open(); // en later if (myWin) { if (!myWin.closed) { myWin.close() } } [/code:1:08a85df0c6] _________________ NU EVEN NIET!!! KUNNEN JULLIE NU HELEMAAL NIETS ALLEEN??!! :wink: [ Dit bericht is bewerkt door: Annie op 2002-05-08 12:47 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...