Ga naar inhoud

searchengine maken voor je eigen site


Aanbevolen berichten

hoi allemaal Ik werk met asp en gebruik sinds enige tijd een kant en klaar script die mijn eigen site afzoekt. probleem is echter dat de site zo groot is geworden dat ie te traag is.hij leest namelijk elke woord van een html of asp pagina. Ik wil het graag wat professioneler aanpakken maar weet niet hoe? Via een database of is er een beterscript te krijgen.Als iemand een site weet die mij kan uitleggen hoe je zo`n script het beste kan schrijven dan ben ik ook al heel blij. Hoop gauw wat te horen ...met vriendelijke groeten oliver
Link naar reactie
Kijk eens op http://www.hotscripts.com Had er vroeger eentje die in JavaScript was geschreven. Was wel een heel simpele. Voor elke pagina was er een array met de bestandsnaam van de pagina en een aantal steekwoorden. Het script doorzocht vervolgens gewoon al die arrays. Stel je hebt twee pagina's: pagina1.htm en pagina2.htm. In de array voor pagina1.htm zet je bijvoorbeeld de woorden "harddisk" en "moederbord", en in de andere "Windows" en "Linux". Als de gebruiker dan zoekt op het woord "harddisk" of "moederbord", dan geeft het script pagina1.htm terug, en in het andere geval pagina2.htm. Zoiets kun je natuurlijk ook heel goed in ASP doen met een simpele database. BTW: Ik hoop dat dit vlug genoeg was (27 minuten na je vraagstelling) :wink: [ Dit bericht is bewerkt door: Bigfoot op 2002-05-06 14:01 ]
Link naar reactie
[quote:fe9ec47567] Op 06-05-2002 15:39 schreef Bigfoot: Hoe groot is die kans?[/quote:fe9ec47567]Zolang vrijwel alle computerbladen (ook C!T) blijven roepen dat je cookies en Javascript uit moet schakelen is die kans best aanwezig... Je moet gewoon geen dingen client-side gaan oplossen als het ook server-side kan. Daarnaast krijg je bij een grote site natuurlijk ook _enorme_ Javascript arrays en die moeten ook ingeladen worden...
Link naar reactie
Ik zou het script wijzigen zodat het enkel in de titel van de pagina gaat zoeken en mogelijk op metatgs controleert. Zo kan je per pagina zoeken. Een andere mogelijkheid is de inhoud van je site in de database stoppen en dan het script daarin laten zoeken. Veel sneller. http://leerlingen.piustien.net is een voorbeeld van een site waarbij de inhoud volledig in een databank staat. De zoekrobot zoekt dan in de database en niet in pagina's. Wat je ook kan doen (afhankelijk van de server) is een index laten genereren. Normaal gezien kan dat op een win 2000 server doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...