Ga naar inhoud

Traffic analyse


Aanbevolen berichten

Ik heb een traffic.asp pagina gemaakt. Alle links gaan via deze pagina, die de clicks in een Access-database toevoegd. Nu heb ik 2 vragen: 1) Hoeveel concurrent users kunnen gebruik maken van die traffic.asp zonder dat er performance verleis optreed? 2) Hoeveel records kunnen er in een access-tabel geplaats worden, zonder dat die te traag en te groot wordt. Website heeft nu 200 bezoekers per dag, maal zeg gemiddeld 5 clicks = 1.000 records per dag erbij. Dus die tabel heeft na 30 dagen wel 30.000 records.
Link naar reactie
Tja, Access is in mijn ogen een echte "huis, tuin em keuken" database en is niet echt bedoeld voor dit soort zaken. Maar (zoals mijn voorganger al zei) test het even: maak een script die even 30000 records insert en kijk of het nog vooruit te branden is. Je zou natuurlijk ook iets kunnen maken dat alleen de laatste week echt per record in de database staat en de voorgaande weken "samengevat" worden of zo (en dan ook weer per maand, jaar etc).
Link naar reactie
Aangezien access toch losse bestanden zijn kan je ook makkelijk "cyclen" tussen verschillende .mdb bestanden. Na bijv. een maand wijzig je de koppeling vanuit je scripts naar een lege database en download je de oude zodat je deze rustig offline kan bekijken of samenvoegen met oude data of .... [vul zelf maar iets in].
Link naar reactie
Nou in principe is het zo dat access heel goed te gebruiken is als db mits er niet teveel mensen tegelijkertijd van de db gebruik maken. Prestatieverlies kan al optreden bij 10 gelijktijdige bezoekers. Punt daarbij is wat voor acties deze uitvoeren op de db. Is het enkel gegevens wegsschrijven, dan zou je er op zich niet al te veel last van mogen krijgen. Maar als ze allemaal zoekopdrachten gaan geven in je db... dan zou het nog weleens lang kunnen gaan duren. Beste is om er een timer in te bouwen. Kijk hoe lang het duurt voor de door die pagina heen bent. En dan te gaan testen met verschillende db afmetingen en/of user aantallen.
Link naar reactie
Ik ben het niet helemaal eens met bovenstaand verhaal. Access zal eerder stuklopen op schrijfacties (door locking op de file) dan op leesacties. Bij veel ingewikkelde leesacties zal je inderdaad ook snel tegen de limieten van access aanlopen, maar dat staat los van bovenstaande. Bovendien zijn er flink wat optimalisaties geweest in de jet-engine waardoor deze meer concurrent users aan kan en de waarde van 10 is dan ook aan de lage kant (zeker voor leesacties). Overigens ben ik het wel eens met de strekking van het verhaal dat access niet heel erg geschikt is voor multi-user omgevingen, maar ook weer niet helemaal ongeschikt natuurlijk. [ Dit bericht is bewerkt door: Annie op 2002-05-01 14:17 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...