Ga naar inhoud

[PHP] Sessions


Aanbevolen berichten

Hoe zit het precies met sessions? Ik heb een aantal artikelen erover gelezen, maar één ding is me nog niet duidelijk: Als ik variabelen uit een sessie moet hebben gebruik ik session_start(). Op php.net staat dit: [quote:db565ffa03]session_start() creates a session (or resumes the current one based on the session id being passed via a GET variable or a cookie).[/quote:db565ffa03] vooral bij dat laatste gedeelte (or resumes ...) volg ik het niet meer. Hoe moet je session_start() duidelijk maken over welke session_id je het hebt? Kan dat gewoon met session_start($sessionid) ofzo? [b:db565ffa03][mod-edit][/b:db565ffa03] Iets duidelijkere titels graag. [b:db565ffa03][/mod-edit][/b:db565ffa03] _________________ Music was my first love and it will be my last [ Dit bericht is bewerkt door: Bill Gates op 2002-04-29 21:15 ]
Link naar reactie
Hoi Dan, Om een variabele in een session te stoppen gebruik je : session_register("naamvanvariabele"); Let op de syntax, dus géén: session_register("$naamvanvariabele"); Om vervolgens session-variabelen te gebruiken/aan te kunnen roepen is het volgende voldoende: session_start(); Iedere pagina gedefinieerd met deze functie zal de variabele(n) kunnen gebruiken, op de normale manier; met het $-teken. Succes, :grin: Djurre
Link naar reactie
Maar dan moet wel "register_globals" aanstaan in php.ini (en ik dacht dat deze tegenwoordig standaard uit staat). Veel beter is het om $_SESSION["variable"] te gebruiken. Dat is ook meteen een stuk duidelijker... Meer hierover vindt je natuurlijk in de [url=http://php.mirror.widexs.nl/manual/en/ref.session.php]manual[/url].
Link naar reactie
[quote:74a1c980c5] Op 30-04-2002 19:44 schreef nssadmin: ...dat kan natuurlijk ook, beide manieren draaien vooralsog als 'een tierelier'.[/quote:74a1c980c5]Nog wel ja, tot je ineens op een server komt waar het niet meer werkt. Als je toch gaat beginnen, moet je het meteen goed doen. Dit verhaal gaat trouwens ook op voor cookies en form-variabelen (en nog een zooitje andere)... Zoals je [url=http://php.widexs.nl/manual/en/language.variables.predefined.php]hier[/url] kunt lezen werkt jouw constructie dus "default" niet meer.
Link naar reactie
[quote:63266f8872] Op 30-04-2002 19:55 schreef Bill Gates: Nog wel ja, tot je ineens op een server komt waar het niet meer werkt. Als je toch gaat beginnen, moet je het meteen goed doen. Dit verhaal gaat trouwens ook op voor cookies en form-variabelen (en nog een zooitje andere)... [/quote:63266f8872] Nou dat zijn dus: $_POST Post variabele $_GET Get variabele $_COOKIE cookie variable $_ENV omgevingsvariable $_SERVER Server variable/instellingen $_SESION Sesion waarde $_REQUEST Alle post en get waarden $_FILES Uploaden Ze zijn makkelijk weer te geven met het volgende script: [code:1:63266f8872] <?PHP error_reporting(E_ALL); echo "<HR><B>$_get</B><P><PRE>"; print_r($_GET); echo "</PRE><HR><B>$_post</B><P><PRE>"; print_r($_POST); echo "</PRE><HR><B>$_cookie</B><P><PRE>"; print_r($_COOKIE); echo "</PRE><HR><B>$_server</B><P><PRE>"; print_r($_SERVER); echo "</PRE><HR><B>$_env</B><P><PRE>"; print_r($_ENV); echo "</PRE><HR><B>$_session</B><P><PRE>"; print_r($_SESSION); echo "</PRE><HR><B>$_request</B><P><PRE>"; print_r($_REQUEST); echo "</PRE><HR><B>$_files</B><P><PRE>"; print_r($_FILES); ?> [/code:1:63266f8872]
Link naar reactie
[quote:4cb04558e4] Op 01-05-2002 11:03 schreef Jurriaan R: maar vergeet er vooral niet bij te vertellen dat dat allemaal pas vanaf PHP 4.1.0 werkt en dat 99% van de servers op dit moment een oudere versie draait.[/quote:4cb04558e4]Ow? Volgens mij draait juist bijna iedereen 4.1.2 in verband met de security fix...
Link naar reactie
Helaas werkt dat niet zo bij veel hostingproviders. Vuurwerk draait een oude versie, volgens mij 4.0.3 Xs4all de laatste keer dat ik keek ook Vevida: PHP Version 4.0.3pl1 NLHosting: PHP Version 4.0.6 (dat is al een update) Internetman: PHP Version 4.0.3pl1 productieservers worden helaas niet altijd goed gepatched, onder het motto.. "het werkt, wat zeur je nou?"
Link naar reactie
Toevoeging aan Jurriaan z'n lijstje: Zeelandnet ( :grin: ) 4.0.6 _________________ We hebben de bodem bereikt, en daarin zijn we nu aan het graven. [url=http://edwin84.endoria.net/ct/teller.php]C!T Forum Meeting forum[/url] Voorlopige datum: 27 april of 4 mei of eind juni [ Dit bericht is bewerkt door: Zeeuw op 2002-05-01 17:10 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...