Ga naar inhoud

gastenboek maken ?!


Aanbevolen berichten

ik heb via free stuf sites wa gastboeken op mijn site gezet maar ik vind dat er ofwel : 1 teveel reclame op is. 2 ik eigenlijk niet kan veranderen wat IK wil dus zou het nu moeilijk zijn om dat zelf te maken ?? ik heb al gezocht maar ik vind alleen maar sites die er eentje geven. . . dus weet meschien iemand een site waar ik zo iets kan halen ?? of een programma waar mee ik dat kan doen???
Link naar reactie
Ten eerste dien je voor een server te zorgen waar je vrij scripts kunt gebruiken. Zelf een server installeren of webhosting regelen waar eigen scripts zijn toegestaan. Daarna kun je een scriptje maken. Ik ben net pas met PHP begonnen en heb mijn eerste gastenboek klaar (met dank aan Bill Gates) Voor dit soort toepassingen is PHP niet zo moeilijk vind ik. En inderdaad, mijn gastenboek heeft natuurlijk geen reclame en ziet er precies zo uit als de rest van de site :smile:
Link naar reactie
ah, ik zie dat je hier al een nieuw topic begonnen bent. Zal ik even de tekst die ik bij dat andere topic staat hiet posten. Als je een gastenboek wilt dat echt aan al jouw eisen moeten voldoen moet je het zelf maken. Hiervoor zou ik bij voorkeur php voor gebruiken, maar dan moet je even kijken of je host dat ondersteunt. Voor uitleg over php verwijs ik je door naar http://www.phpfreakz.nl
Link naar reactie
Of in ASP natuurlijk. :smile: Als je nog nooit geprogrammeerd hebt (vooral in talen als C of Java) dan is ASP waarschijnlijk makkelijker onder de knie te krijgen.. Welke taal je kiest is waarschijnlijk meer afhankelijk van de hostingruimte die je hebt en wat ze daar ondersteunen. Misschien is http://www.koekjes.net een beter host voor de gastenboek. Volgens mij geen reclame en veel zelf in te stellen kwa lay-out. Heb de site ook pas gistyeren voor het eerst gezien en zal er zelf nooit gebruik van maken, maar wie weet.. :smile: Elja
Link naar reactie
[quote:5651cec350] Op 26-04-2002 18:27 schreef Bill Gates: [quote:5651cec350] Op 26-04-2002 9:33 schreef Elja Trum: Als je nog nooit geprogrammeerd hebt (vooral in talen als C of Java) ... [/quote:5651cec350]Kan jij mij even de logica van deze zin uitleggen? Die ontgaat mij een beetje...[/quote:5651cec350] Misschien is de 'logica' dat ASP op een basic variant gebaseerd is? Als je als nieuweling aan een C-variant begint wordt je misschien al snel knettergek van al die haakies en accolades :wink: Maar ja, het is meer een kwestie van smaak en opvoeding lijkt me.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...