Ga naar inhoud

HTML via Mailform :S ??


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een script gemaakt, het contact formulier is hier: http://www.pabo-ict.nl/~rene/test/nieuw/contact.txt En het mail form is hier http://www.pabo-ict.nl/~rene/test/nieuw/mail.txt Ik wil die gegevens niet meer tussen ====, maar netjes met tabellen, dus mooie opmaak met HTML. Hoe werkt dat?? GrTZ Rene
Link naar reactie
Je wilt dus de mail die verstuurd wordt in html versturen? Ik heb geen verstand van php, dus wete niet hoe dat in dit geval precies zit, maar doorgaan kun je meegeven of het een html mail is of plaintext (standaard). Als je dit dus veranderd kun je gewoon html code versturen en ziet het er beter uit. Elja
Link naar reactie
*zucht* door de moeite te nemen php te leren.. Je weet dat binnenkomende formulierlementen automatisch worden omgezet in php? Je hoeft dus niet alles uit $HTTP_POST_VARS te plukken. Je kunt gelijk $Dag, $Maand en $Jaar gebruiken. Verder moet je gewoon de inhoud van de $message variabele aanpassen. [code:1:c8a6512b20] $message = " Naam: $Naam ===================================== Nickname: $Nickname ===================================== Woonplaats: $Woonplaats ===================================== E-mail: $Email ===================================== Ip/Host: $REMOTE_ADDR / ".gethostbyaddr($REMOTE_ADDR)." ===================================== Geboortedatum (d-m-j): $Dag-$Maand-$Jaar ===================================== Homepage: $Homepage ===================================== Sponsorpage: $Sponsorpage ===================================== Gewenst Username: $Username Gewenst Password: $Password1 Gewenst password nogmaals: $Password2 ===================================== Vragen/op- of aanmerkingen: $Vragen"; [/code:1:c8a6512b20] Wordt dus iets als: [code:1:c8a6512b20] $message = " <table width="300"> <tr><td>Naam:</td><td>$Naam</td></tr> <tr><td>Nickname:</td><td>$Nickname</td></tr> <tr><td>Woonplaats:</td><td>$Woonplaats</td></tr> ... </table> "; [/code:1:c8a6512b20] Zoals je ziet moet je " vervangen door "
Link naar reactie
Je gebruikt aanhalingstekens in je $message. Zoals al aangegeven moet je dan " gebruiken, dus zoiets als width="170". [edit]Toch wel triest zie ik nu, Jurriaan geeft het nog expliciet aan dat de " vervangen moeten worden door ". Lees eerst eens wat iemand zegt voordat je het meteen gaat proberen.[/edit] _________________ Ik heb geen signature. [ Dit bericht is bewerkt door: Bill Gates op 2002-04-24 20:53 ]
Link naar reactie
:sad: Hij zendt nog steeds geen HTML :sad: Ik krijg dit <table width=464 bordercolor="#000080" cellspacing="1" border="7"> <tr><td width="170">Nickname:</td><td width="263">Naam</td></tr> <tr><td width="170">Nickname:</td><td width="263">nick</td></tr> <tr><td width="170">Woonplaats</td><td width="263">woonpaaars</td></tr> <tr><td width="170">Email</td><td width="263">email</td></tr> <tr><td width="170">Geboortedatum</td><td width="263">01-01-2002</td></tr> <tr><td width="170">Homepage</td><td width="263">http://homepage</td></tr> <tr><td width="170">Sponsorpage</td><td width="263">http:// spon</td></tr> <tr><td width="170">Gewenst Username</td><td width="263">username</td></tr> <tr><td width="170">Gewenst Password</td><td width="263">pass</td></tr> <tr><td width="170">Gewenst password nogmaals</td><td width="263">pass</td></tr> <tr><td width="170">&nbsp;</td><td width="263">&nbsp;</td></tr> </table> Wat gaat er fout? Zie bewerkte script op die txt klink weer
Link naar reactie
[quote:b1ed9fd2e6] Op 24-04-2002 22:29 schreef Bill Gates: Je moet even de juiste code van die link halen die ik je al gaf, dit forum maakt er een beetje een rotzooi van. [/quote:b1ed9fd2e6] Maar hoe weet IK als newbie wat dat is? GEloof me, ik ben echt een doorzetter en heb echt overal lopen zoeken naar info, maar het lukt gewoon niet :sad:
Link naar reactie
[quote:d66cbee543] Op 24-04-2002 22:34 schreef rene_overtoom: Maar hoe weet IK als newbie wat dat is? GEloof me, ik ben echt een doorzetter en heb echt overal lopen zoeken naar info, maar het lukt gewoon niet :sad:[/quote:d66cbee543]Hallo! Zoek gewoon ff die code op die ik je gaf op die pagina zeg. Die pagina is echt maar 2 A4tjes lang, dus als je het daar niet kunt vinden [knip] ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...