Ga naar inhoud

Suffe update query [ASP]


Aanbevolen berichten

[code:1:64d5ab3829] strQuery ="UPDATE ding SET iets = '"&n&"' WHERE dingID = "&f set rsRecordSet = dcnDB.Execute(strQuery) response.write(strQuery) [/code:1:64d5ab3829] Het probleem hier is waarschijnlijk syntaxis. De error die de browser geeft is: Microsoft VBScript runtime error '800a01a8' Object required: '' De iets is dus een string en de ID een autonummer (MsAccess) Daarnaast, hoe moet ik het schrijven als ik meerdere strings naats IETS wil setten?( In dezelfde tabel) Thanx,
Link naar reactie
bestaat je connectie object wel (dcnDB) ? dat is namelijk het eerste waar ik aan denk als ik de foutmelding zie. p.s. casten naar int heeft natuurlijk niet veel zin als je deze daarna weer vastplakt met een string :grin: p.s.2 het heeft over het algemeen weinig zin om een recordset aan te maken voor een query waar je geen gegevens van terug verwacht (bijv. update) aangezien je hier toch niets mee doet (en het kost wel een beetje performance). Dus alleen [i:89824bf4eb]connectie.execute()[/i:89824bf4eb] is voldoende. [ Dit bericht is bewerkt door: Annie op 2002-04-23 19:21 ]
Link naar reactie
[quote:0ebc6c025a] [b:0ebc6c025a]Op 23-04-2002 22:38 schreef Bill Gates:[/b:0ebc6c025a] Hoeveel rows er geupdated zijn... [/quote:0ebc6c025a]Dat kan je bij mijn weten nog steeds niet uit een gesloten recordset halen, dus zal je het alsnog op een andere manier moeten oplossen (affectedrows property van het het connectie object) en heb je dus de recordset niet nodig. [quote:0ebc6c025a] [b:0ebc6c025a]Op 23-04-2002 23:10 schreef SabineBos:[/b:0ebc6c025a] Ik heb het al. Ik heb die standaard ODBC dingen in een include file, netjes geinclude, maar de call opendatabase niet gemaakt. [/quote:0ebc6c025a]Dat zeg ik: Gamma :grin:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...