Ga naar inhoud

Php script: enkele problemen (volledige source code)


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik ben op dit moment bezig met een intranet php script maar kom niet overal helemaal uit, onderstaand is het script: [code:1:3476c69fa4] <?php /* * Invoer: Gegevens voor weergave van intranet pagina's * Uitvoer: Kant en klare pagina's dynamisch samengevoegt * * +-------------------------------+ * | Pageheader.htm | * +-------------------------------+ * | index.php?pagina=pagina.htm | * +-------------------------------+ * | Pagefooter.htm | * +-------------------------------+ * * Voor het posten van nieuws wordt gebruikt gemaakt van news.cgi uit de cgi-bin * Dit is een apart script dat wordt ingevoegt in de HTML pagina's * Het hele systeem wordt verder voor gemak in mekaar gezet via ssi includes * */ $layoutdir = '/usr/local/apache/htdocs/layout'; $scriptdir = '/usr/local/apache/htdocs/'; $titel1 = 'Reinaerdt Intranet >'; /* ------------------- Wat is de actie index.php?go=pagina ----------------------*/ if actie = 'go'; then { // display de meegegeven pagina tussen header en footer $go = $go call class maakpagina($go) } if actie = 'admin' & go then { // display de backend call class admin } /* ------------------- Pagina samenstellen ---------------------- */ class maakpagina ($go) { var $go include $layoutdir + "pageheader.htm" include $layoutdir + $go include $layoutdir + "pagefooter.htm" exit; } /* ------------------- Admin Backend (Weergeven van administratie panel ---------------------- */ class admin { include $layoutdir + "admin_pageheader.htm" include $layoutdir + $go include $layoutdir + "pagefooter.htm" } ?> [/code:1:3476c69fa4] Wie kan me een beetje op weg helpen en de foutieve syntaxes verwijderen? ik heb alle manuals doorgelezen en tuturials gezocht maar de juiste commando's weet ik niet overal te vinden. bedankt
Link naar reactie
Verwacht je nu dat wij die code gaan bugfixen voor je? Zeg eerst eens wat het moet doen, wat het niet doet, en wat voor foutmelding je dan krijgt, op welk moment en in welke situatie, met welke php versie... overigens zie ik wel dat je een heleboel ; mist. Elke statement moet je afsluiten met ;, dus include $layoutdir + "admin_pageheader.htm"; include $layoutdir + $go; include $layoutdir + "pagefooter.htm"; [ Dit bericht is bewerkt door: Jurriaan R op 2002-04-22 11:52 ]
Link naar reactie
PHP4 op apache linux 3.22 Ok het script moet het volgende doen: - aanroep als index.php index.php?go=pagina.htm het script plaats een header, dan de pagina uit de variabele go en dan een footer in de browser van de gebruiker. - index.php?go=admin_main&admin=yes Bij deze link moet een administratief gedeelte worden geladen in het script. Het script plaats hier een speciale ADMINheader, dan de pagina, en dan de speciale ADMINfooter. Ik heb een aantal classes gemaakt maar geen idee hoe het werkt. Ook is me niet duidelijk hoe ik variabelen uit een POST naar het script kan halen.
Link naar reactie
Als ik deze code zie en wat je wil (eigenlijk vrij eenvoudig) dan vraag ik me af waar je php hebt leren gebruiken tot nu toe. Vergeet in ieder geval al die kennis, en koop een goed boek over php en begin eens rustig opnieuw zou ik zeggen. Classes lijkt me een redelijk nutteloze toevoeging in dit geval. Post variabelen hoef je niet te verwerken, maar kun je direct gebruiken in PHP. Als je dus een formulier hebt met daarin een textveld 'naam' dat je submit naar php, dan heb je in dat programma de beschikking over de variabele $naam. Constructies als: if actie = 'go'; then { slaan nergens op en combineert 3 soorten scripttalen door elkaar ofzoiets. Er missen $-tekens, die ; gaat nergens over, er moeten haakjes omheen, 'then' is geen php-constructie... Eerst een taal leren voordat je hem gaat gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...