Ga naar inhoud

tekst dmv perl-script plaatsen in mysql-database


Aanbevolen berichten

ik heb een perl-script ontwikkeld dat de uitvoer van een formulier (textarea) in een mysql-database moet plaatsen. het script heb ik al een keer (1 keer dus) geprobeerd en werkte toen prima. Zojuist, met een andere tekst deed ie het niet meer. ik heb in de tekst al backslashes geplaatst, maar dat helpt niet. Met onderstaande perlcode plaats ik de uitvoer in de database: [code:1:31d7742d4c] my $dbh = DBI->connect("DBI:mysql:$mysql_database:$mysql_server",$mysql_username,$mysql_password) or die "Unable to connect to MySQL database: $dbh->errstrn"; my $sth = $dbh->prepare("INSERT INTO html VALUES('$tekst')"); $sth->execute or die "Unable to execute query: $dbh->errstrn"; $sth->finish; $dbh->disconnect; [/code:1:31d7742d4c] wat doe ik verkeerd?
Link naar reactie
perl geeft geen foutmelding, het is geen php. de uitvoer van het script wordt gewoon gestopt, dus er is op een bepaalde plaats in het script iets mis. dat is bij het verwerken van bovenstaande code, ben ik nagegaan. na de invoer van het form op niks te hebben gezet, deed het script het wel helemaal. het ligt dus aan de invoer van het formulier, een lange tekst kan ie niet verwerken. snappie?
Link naar reactie
Dat is natuurlijk geen oplossing (lijkt mij). Escape de aanhalingstekens dan.. $tekst =~ s/(['"])/\$1/g; (o.i.d.) of misschien is er nog wel een functie voor ook. Daarbij geeft Perl met de optie -w in de eerste regel meer waarschuwingen. En bestaan er ook verschillende modules om errors (net als in php) in de browser weer te geven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...