Ga naar inhoud

IE resubmit gegevens na elke refresh :-(


Aanbevolen berichten

Ik heb een PHP-script gemaakt voor een tagboard (een soort van guestbook). De werking is globaal gezien als volgt: Alle code staat in hetzelfde script. Als er op submit wordt geklikt dan wordt de code gecheckt door een javascript-functie en als alles ok is dan wordt de data gesubmit (naar $PHP_SELF dus). Aan het begin van het script staat een if(isset($submit)) statement waarin de gegevens naar een bestand geschreven worden. Dit is allemaal prima en precies zoals het hoort alleen IE heeft de vervelende eigenschap dat als de gebruiker een handmatige refresh van de pagina doet de vorige ingevulde gegevens weer opnieuw gesubmit worden (ook al zijn de invoervelden op dat moment leeg!). Na elke refresh worden dezelfde gegevens weer opnieuw gesubmit. Ik gebruik zelf Opera en die heeft dit probleem niet (geen idee hoe dit met Netscape zit). Het is hoe dan ook nogal vervelend. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor om dit probleem te omzeilen? Ik gebruik nu de GET methode maar ook met POST gaat het precies hetzelfde. Op dit moment gebruik ik de volgende regel onderaan in het if(isset($submit)) statement om het probleem te omzeilen maar dit heeft weer wat irritante bijwerkingen. <script language="javascript">location.replace("<?php echo $PHP_SELF;?>");</script> Als iemand een andere (betere) oplossing heeft dan hoor ik dat graag :smile: Het tagboard(je) kun je in werking zien op http://cgi-bin.spaceports.com/~javabean/tagboard/testpage.html PS: knoei er gerust mee, beta-testers zijn uiteraard altijd welkom :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...