Ga naar inhoud

[ASP] errors collection


Aanbevolen berichten

Beetje theoretische vraag, omdat één fout meestal voldoende is om de zaak niet te laten werken..... Ik heb het nooit getest, maar het zou goed kunnen dat "on Error Resume Next" er voor zorgt dat er meerdere foutmeldingen in het Error-object worden opgeslagen. Als ik "On Error Resume Next" binnen een functie meerdere keren gebruik, dan doe ik altijd een Err.Clear direct nadat ik een mogelijke fout heb afgevangen. Anders blijft de fout in het Error object zitten, en weet ik niet meer waar de fout is ontstaan.
Link naar reactie
sorry, ik had wat duidelijker moeten zijn. ik bedoelde niet het Err (VBScript) of Error (JScript) object en het runtime foutafhandelings mechanisme van de scripttaal (JScript in mijn geval). het gaat mij om ADO providerfouten die middels de Errors collection beschikbaar worden gesteld. deze collectie zou [b:e85bcd41f0]per[/b:e85bcd41f0] (verkeerd verlopen) actie één of meerdere, v/d provider afkomstige, fouten kunnen bevatten. mijn vraag: hoe kun je d'r voor zorgen dat deze collectie idd meer dan één fout bevat daar ik dit zelf nog nooit heb meegemaakt. uiteraard heb ik zo m'n redenen voor het (kunstmatig) bewerktstelligen v/deze situatie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...