Ga naar inhoud

asp pagina include index.asp?pagina=sjaak


Aanbevolen berichten

Dmv php kan je dit doen en dan zeg je open index.php?pagina=sjaak en dan opent die sjaak.inc. [code:1:3df0938c2d] <?php if($pagina == "") { include("index.inc"); } else { if(file_exists("$pagina.inc")) { include("$pagina.inc"); } else { include("index.inc"); } } ?>[/code:1:3df0938c2d] helaas heeft de klant alleen asp tot zijn beschikking. Weet iemand hoe dit in asp kan? ik heb al verschllende script sites geprobeerd maar kan het daar niet vinden _________________ [b:3df0938c2d] [url=http://www.ikwilhet.nu/webmaster_apply.asp]Opeens weet je wat je wilt worden! Je wordt webmaster![/url][/b:3df0938c2d] [ Dit bericht is bewerkt door: blackboarder op 2002-04-17 20:23 ]
Link naar reactie
Waarschijnlijk geen iis5 dan. Als het om html-only include gaat kan je het volgende gebruiken. [code:1:0771a36baf] <% Set oFso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set oFile = oFso.OpenTextFile( Server.MapPath( "nameOfFileToInclude.html" ) ) Response.Write oFile.ReadAll oFile.Close Set oFile = nothing %> [/code:1:0771a36baf] /E
Link naar reactie
[quote:0b5548eb51] Op 17-04-2002 22:00 schreef blackboarder: maar dan zou ik iedere keer een aparte pagina moeten maken om iets te includen i.p.v. 1 pagina. [/quote:0b5548eb51] Je kan dat stukje "nameOfFileToInclude.html" toch 'dynamisch' maken door het uit de querystring te halen, of begrijp ik je nu verkeerd?
Link naar reactie
Ik heb nu dit [code:1:e71633fe0e]<% pageName= Request.QueryString("page") Set ts = Server.CreateObject( "Scripting.FileSystemObject" ) ' Create FileSystem Object Set textFile = ts.OpenTextFile( pageName & ".txt" ) ' Open file WHILE NOT textFile.AtEndOfStream Response.Write textFile.ReadLine ' Read all of the file in WEND textFile.Close ' Done. Close the text file %> [/code:1:e71633fe0e]met dit als foutmelding:[code:1:e71633fe0e]Microsoft VBScript runtime error '800a0035' File not found /troelofs/default.asp, line 4[/code:1:e71633fe0e]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...