Ga naar inhoud

Javascript: onUnload


Aanbevolen berichten

Ik heb een pagina gemaakt waar de gebruiker, als er iets op de pagina veranderd, op 'bereken' moet klikken om de verandering daadwerkelijk door te voeren. Als de gebruiker dit niet doet, maar naar een andere pagina op de site gaat heb ik een melding dat de laatste aanpassingen niet doorgevoerd zijn. Deze melding wordt opgeroepen via de onUnload-event die in de body van het html bestand staat. Graag zou ik graag willen dat de gebruiker bij die melding (is nu gewoon een javascript alert) de mogelijkheid krijgt om ervoor te kiezen om niet weg te gaan van de pagina. Weet iemand of en hoe dit mogelijk is? Hopelijk is m'n vraag duidelijk.. :smile: Elja
Link naar reactie
Thx Eelco ! Ik heb het uiteraard nog wat veranderd, maar het werkt prima dus. :smile: Annie: ik had inderdaad ook wel verwacht dat het niet kon, maar het is dus gewoon mogelijk om de gebruiker op eenzelfde pagina te laten door steeds te redirecten naar dezelfde pagina wanneer je van de pagina weg wilt gaan. In mij geval komt er nu dus de melding dat er nog veranderingen zijn gedaan die nog niet zijn doorgevoerd en of deze dus doorgevoerd moeten worden. Zoja, dan wordt het juiste formulier op de pagina ge-submit. Elja
Link naar reactie
Van de forums van delphi.about.com 'geleend' :smile:: [code:1:a5ed8e3c92] <SCRIPT LANGUAGE=JavaScript FOR=window EVENT=onbeforeunload> <!-- var strMsg = 'Leaving this page without using the Preview or Post button will cause your message to be lost.' if (document.ComposeForm.scoop.value==0 && document.frames('idEdit').document.body.innerHTML != '') { window.event.returnValue = strMsg; } // --> </SCRIPT> [/code:1:a5ed8e3c92] Dus zoiets zou moeten werken: [code:1:a5ed8e3c92] <script language="JavaScript" for="window" event="onbeforeunload"> <!-- window.event.returnValue = 'Want to leave?'; // --> </script> [/code:1:a5ed8e3c92] Je krijgt alleen wel altijd een melding, dus dit zorgt niet voor onsluitbare vensters, wat een hele geruststelling is eerlijk gezegd :smile: Ook weet ik niet hoe crossbrowser-compatible dit is, zal je moeten uitproberen...
Link naar reactie
Ik weet niet of dit in jouw situatie helemaal van toepassing is maar ik heb dit altijd ontzettend cool gevonden. [code:1:96c0fadb1b] asp: <% Response.Status = "204 No Content" %> perl: print header(-status=>'204 No Response'); php: <? header("Status: 204 No Content"); ?> [/code:1:96c0fadb1b] Dit zorgt er voor dat je aan de server kant db insert, session updates etc. kan doen zonder dat de huidige pagina wordt ververst(geen roundtrip). /E
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...