Ga naar inhoud

MySQL database zetten bij provider


Aanbevolen berichten

Hoe kun je je database .sql bestand bij je provider plaatsen. Ik gebruik al een database voor phpBB (die heeft een zelfplaatsend script), maar mijn .sql bestand heef dat niet. Ik heb het al met phpMyAdmin geprobeerd, maar daar lukt het niet mee. De provider geeft geen antwoord op mails met m'n vraag, dus probeer ik het hier maar. Weet er iemand ook nog een andere goede GRATIS provider ZONDER reclame, waar je je website met sql kunt plaatsen?
Link naar reactie
Ik denk dat je provider geen antwoord geeft omdat ie a. Geen kaas kan maken van je vraag. b. Geen ondersteuning voor scripts heeft. Je bedoelt volgens mij het volgende; Je hebt een database, en die wil je plaatsen op de ruimte die je van je provider ter beschikking hebt. Daarnaast heb je php-bestanden waarin je met sql(=taal) een tabel wilt lezen. Maar dat lukt niet. Conclusie: je provider ondersteunt dit niet. _________________ geen sig is ook een sig [ Dit bericht is bewerkt door: Wiep Corbier op 2002-04-17 10:54 ]
Link naar reactie
[quote:dd3d9e5b4a]phpMyAdmin werkt niet goed, ik kan mijn databases en tabellen niet opvragen. Ik heb wel config.php aangepast met de goede wachtwoord.[/quote:dd3d9e5b4a]phpMyAdmin werkt wel goed, alleen moet jij even de juiste config kiezen :wink: Als je $cfgServers[1]['auth_type'] op "cookie " zet, zou je in ieder geval een login scherm moeten zien waar je dan je username en password in kunt vullen. Dat zou genoeg moeten zijn. [quote:dd3d9e5b4a]Maar hoe doe je met phpMyAdmin .sql bestand invoegen? (daarin staat alles eigenlijk al)[/quote:dd3d9e5b4a]Daarvoor moet het wel eerst draaien :wink: Dan is het een kwestie van op een knoppie drukken, de locatie van de .sql file selecteren (die dus gewoon op je eigen lokale machine staat) en op de volgende knop rammen...
Link naar reactie
Nee hoor, mijn heet wildevaa (is een afkorting van wildevaart.port5.com), phpmyadmin werkt niet bij portland, maar zijn er ook andere methoden om bij je databases te komen? Is er misschien een andere gratis internetprovider die mySQL ondersteund? mySQL werkt wél bij portland, alleen deed ik dat via een script van phpBB. Bestaat er niet zo'n script voor andere .sql bestanden? Dan is het probleem zo opgelost
Link naar reactie
[quote:693c0ee5cf]maar zijn er ook andere methoden om bij je databases te komen?[/quote:693c0ee5cf]Via telnet/ssh, maar dat zal wel niet ondersteund worden denk ik. Nee dus, zie ik net... [quote:693c0ee5cf]Bestaat er niet zo'n script voor andere .sql bestanden? Dan is het probleem zo opgelost[/quote:693c0ee5cf]Kijk hoe phpBB het opgelost heeft, die code kan je dan gebruiken...
Link naar reactie
Probeer als host in config.inc.php eens "localhost" Kloppen verder de naam van de database EN de gebruikersnaam? Als phpBB wel werkt MOET phpmyadmin ook werken. Ik heb zelf een aantal phpBB gedraaid op verschillende providers en overal werkte phpmyadmin! Nog even over de host: als je daar de naam van je site moet invullen, laat "www" dan 's weg, dus bijv. naam van de site is http://www.jesite.nl dan invullen als "jesite.nl" Phpmyadmin is heel leuk speelgoed voor je database, maar het minste foutje in de instellingen en het werkt niet. Grtz Bullet visit also http://www.phpbb.com
Link naar reactie
Misschien heeft portland wel 1 gemeenschappelijke database (net zoals dk2) en moet je als host "db.portland.co.uk" intikken. Nogmaals: als phpBB wel werkt, MOET phpmyadmin dat ook doen omdat ze de database op dezelfde manier benaderen: * naam van de host * naam van de database * naam van de gebruiker * wachtwoord van de gebruiker Weet je zeker dat je het goed hebt ingevuld? neem de instellingen uit config.php van phpBB over. Grtz Bullet
Link naar reactie
Als ik phpmyadmin gebruik, maakt hij wel contact, maar blijft het linker gedeelte wit. Of ik nou localhost of portland.co.uk invul maakt niet uit. Als ik expres een verkeerd wachtwoord invul, geeft hij wel aan dat mijn wachtwoord niet goed is. Hij werkt dus wel. De script van phpBB gebruiken kan wel, maar dat zou weken werk worden. Portland zelf reageert nergens op. Bedankt trouwens dat iedereen meedenkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...