Ga naar inhoud

2 recordsets vergelijking [ASP]!


Aanbevolen berichten

Ik wil 2 recordset met elkaar vergelijken die verschillende waarden hebben. Dus als ik een tabel hebt met 17 namen en nummers wil ik deze samenvoegen met 17 dezelfde namen met bijv diploma's. Deze gegevens moeten naast elkaar komen te staan. Het komt ook voor dat sommige namen geen diploma's hebben. Ik ben bekent met sql en dus met het joinen van tabellen, maar binnen asp lukt me het niet. Groet
Link naar reactie
Namen als relatie key gebruiken kan, maar is natuurlijk niet de meest ideale (lees: snelle) situatie. Het is beter om je datamodel aan te passen zodat personen een uniek id krijgen en met deze unieke id kan je dan koppelingen maken met andere tabellen (waar dan bijvoorbeeld de diplomagegevens in staan). Maar dat terzijde, nu even terugkomen op je probleem. Wat je kan doen is een outer join uitvoeren op de twee tabellen waarbij je de naam (of de id :wink:) als koppel id gebruikt. Uitleg: Een "normale" join geeft alleen gegevens terug waarvoor geldt dat er in beide tabellen gerelateerde gegevens voorkomen. En deze kan je dus hier niet gebruiken. Voor een outer join geldt dat je een Null waarde terugkrijgt voor de "missing data". btw. Sabine de oplossing met de geneste loop is natuurlijk behoorlijk ranzig :wink: _________________ NU EVEN NIET!!! KUNNEN JULLIE NU HELEMAAL NIETS ALLEEN??!! :wink: [ Dit bericht is bewerkt door: Annie op 2002-04-16 19:59 ]
Link naar reactie
[code:1:6a79110f80] <% Dim oConnection, sSql, rsResultSet Set oConnection = Server.CreateObject("ADODB.Connection") oConnection.Open "FILEDSN=c:Program FilesCommon FilesODBCData Sourcesyourdb.dsn" sSql = "" sSql = sSql + "SELECT t1.name, t1.number, ISNULL(t2.degree,'unknown') FROM table1 t1, table2 t2 " sSql = sSql + "WHERE t1.name = t2.name" rsResultSet = oConnection.execute(sSql) if rsResultSet.EOF AND rsResultSet.BOF then response.write("Your query returned no results.") else while NOT rsResultSet.EOF 'jouw code voor de table rsResultSet.moveNext wend end if %> [/code:1:6a79110f80] /E
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...