Ga naar inhoud

interactieve databases op het net


Aanbevolen berichten

het is toch niet evident dat anderen gegevens op je website kunnen aanpassen dacht ik, catalogussen bijvoorbeeld zijn toch niet aanpasbaar. bij ons is het dus de bedoeling dat de gegevens wel aanpasbaar zijn, via login. En ja moest ik alles over koppeling van websites en databases al weten, dan zou ik hier geen vragen stellen hé. Zegt men niet zoiets als er bestaan geen domme vragen :smile:
Link naar reactie
[quote:32e9d83722] Op 23-03-2002 12:19, schreef nadsor: het is toch niet evident dat anderen gegevens op je website kunnen aanpassen dacht ik, catalogussen bijvoorbeeld zijn toch niet aanpasbaar. [/quote:32e9d83722] En als er een prijsverandering plaatsvind?? (Euro bijv.) [quote:32e9d83722] En ja moest ik alles over koppeling van websites en databases al weten, dan zou ik hier geen vragen stellen hé. Zegt men niet zoiets als er bestaan geen domme vragen :smile: [/quote:32e9d83722] Nee domme vragen bestaan idd niet! Maar het is wel makkelijk als je je vraag goed formuleerd! Jij zoekt een d-base die makkelijk kan bewerken via een login script (ik neem aan online) Aantal d-bases: -MySQL -Access -Sybase -Oracle Er zijn al een aantal topics over dit onderwerp!Ik zou zeggen koop een goed boek (Is wel f**cking duur) en ga wat experimenteren. Of kijk wat rond op internet! Veel suc6
Link naar reactie
Er zijn eigenlijk twee mogelijkheden. Of je koopt een standaard pakket. Deze keuze is afhankelijk van de eisen die je stelt aan de functionaliteit, de grootte van je budget, security, service, applicatiebeheer, enz. Hier gaat normaal gesproken een flink vooronderzoek aan vooraf dus hierbij kan ik je niet "eventjes" helpen. Moet het bijvoorbeeld een "simpel" CMS zijn waar je zelf nog modules aan moet programmeren, een top-of-the-bill totaal oplossing of bijvoorbeeld een specifiek pakket met web-ontsluiting (bijvoorbeeld financiele pakketten, HR pakketten, enz). Qua ondersteuning zit hierin ook weer grote verschillen. Sommige pakketten zijn heel stug in hun ondersteuning van OS of database, andere zijn daar weer behoorlijk vrij in. De andere mogelijkheid is een database kiezen en daarbij zelf de beheer-tool schrijven. Daarvoor moet je natuurlijk wel de kennis in huis hebben en niet te vergeten de capaciteit (even iets tussendoor bouwen kan je vaak vergeten, het normale werk gaat ook door). Het is moeilijk advies te geven als er niet meer informatie beschikbaar is. Goedbedoelde adviezen als "gebruik mysql" kunnen behoorlijk verkeerd uitpakken als het om bedrijfskritische data gaat. Terwijl het natuurlijk ook zonde is om alleen een verjaardagskalendertje van de medewerkers van het bedrijf in een Oracle db te plempen :wink: p.s. misschien is het verstandig om in 1 topic verder te praten, je andere topic gaat m.i. over hetzelfde.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...