Ga naar inhoud

Meerdere JavaScript-functies uitvoeren met OnSubmit


Aanbevolen berichten

Goeiemorgen iedereen, Even een lekkere 'vrijdagmiddag'-vraag: Weet iemand de syntax voor het uitvoeren van twee functies tijdens een OnSubmit van een formulier? Dit werkt in iedergeval niét: onSubmit="return GoMotion_prov(this),return GoMotion_pw(this);" onSubmit="return GoMotion_prov(this);return GoMotion_pw(this);" Bedankt :wink: _________________ Wij werken hier met fun, friendship, finance :wink: [ Dit Bericht is bewerkt door: nssadmin op 2002-03-20 12:37 ]
Link naar reactie
Met de informatie die je nu geeft kunnen we niet zoveel. Ik weet namelijk niet wat de functionaliteit is en hoe deze twee functies ten op zichte van elkaar moeten werken. In principe kan je namelijk zoveel functies toevoegen als je wil (moet je natuurlijk wel maar 1 return waarde teruggeven). De oplossing die SabineBos geeft vind ik overigens ook de meest elegante. Alhoewel ik dan wel een "verzamelfunctie" zou maken. bijv: [code:1:3a5e10b649] <script type="text/javascript"> function checkForm(oForm) { var bRetVal = true; bRetVal = bRetVal && GoMotion_prov(oForm); bRetVal = bRetVal && GoMotion_pw(oForm); return(bRetVal); } </script> <form onsubmit="return checkForm(this)"> [/code:1:3a5e10b649] Maar nogmaals, ik weet niet wat de functies doen of wat hun returnwaarden zijn je zal zelf even moeten kijken hoe je het toepast. Het idee moet duidelijk zijn dacht ik.
Link naar reactie
Onderstaande script voert tweede script uit als eerste de eerste fuctie goed (true) is. Indien de tweede functie ook uitgevoerd moet worden als de eerste niet true is heeft het geen zin om op te testen en dit lijkt mij wel de bedoeling gezien jouw eerste bericht. Als de tweede functie dan ook true is wordt het form gesubmit. In het script van Annie wordt het form gesubmit als één van beide functies true is. Getest met onderstaande code: [code:1:c18d269538]<script language="JavaScript"> function beide(x) { if ( GoMotion_prov(x) ) // GoMotion_prov retourneerde true, dus volgende { return GoMotion_pw(x); } else { return false; // GoMotion_prov retourneerde false, dus nokken en geef false terug } // Of in het kort // ( GoMotion_prov(this) ) ? return GoMotion_pw(this) : return false; } function GoMotion_prov(x) { return false; // Experimenteer eens met de mogelijkheden true/false in beide functies //return true; } function GoMotion_pw(x) { //return false; return true; } </script> <form name="test" action="post" method="next.htm" onSubmit="return beide(this)"> <input type="t1"><input type="submit"> </form>[/code:1:c18d269538]
Link naar reactie
[quote:d6071700af] [b:d6071700af]Op 20-03-2002 12:55, schreef Financial:[/b:d6071700af] In het script van Annie wordt het form gesubmit als één van beide functies true is. [/quote:d6071700af] *[insert annoying buzzer sound here]* U gaat [b:d6071700af][i:d6071700af]niet[/i:d6071700af][/b:d6071700af] door voor het koffiezetapparaat :razz: [quote:d6071700af] [b:d6071700af]Op 20-03-2002 14:07, schreef SabineBos:[/b:d6071700af] En Annie mag wel gewoon Sabine zeggen hoor... [/quote:d6071700af] Als mevrouw Bos dat wil wie ben ik dan om daar tegen in te gaan. Dus bij deze: "Sabine". :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...