Ga naar inhoud

database koppelen aan website


Aanbevolen berichten

We zouden graag een website ontwikkelen waarin gebruik gemaakt wordt van een vrij simpele database. Het is wel de bedoeling dat die database aan de hand van de login aangepast kan worden op het net. Nu komt de vraag. Welke zijn de mogelijkheden voor databasekoppeling en wat hebben we hiervoor nodig? (hardware, software, beveiliging,...) Zijn er mensen die ervaring hebben met Oracle hieromtrent?
Link naar reactie
Je wil een simpele database op een simpele manier koppelen aan het internet? Dan is Oracle een beetje overdone lijkt me (zeker gezien de licentiekosten). Kijk eerst naar de kennis die al aanwezig is in je organisatie. En ga daarna kijken naar een mogelijke oplossing en welke kennis aangevuld moet worden. Daarna komt pas de vraag welke hardware en software aangeschaft moet worden. Als het wat ingewikkelder wordt, of bijvoorbeeld wel met Oracle moet, wees dan verstandig en schakel een professioneel bedrijf in.
Link naar reactie
MySQL heb je in drie dagen onder de knie. Als je geen Linux hebt dan mischien een week. MySQL heeft heel veel opties/commando's maar voor uw doellen hoeft u eigenlijk alleen maar mysql, mysqladmin, en mysqldump te weten. Lijkt u dit wat? Ga naar phpnuke.org en download phpnuke. Zoek daarin voor de .sql file. Dat is een grote database met veel inhoud. Probeer dan die zo te veranderen tot hij bij uw bedrijfje past.
Link naar reactie
Het moet niet persé Oracle zijn, maar de rest van onze programma's is ook in Oracle geschreven, dus leek de keuze me evident. We beschikken over een eigen informaticadienst op het werk, werken samen met een aantal externe bedrijven, maar informatie van derden kan nooit geen kwaad dacht ik. Vandaar mijn vraag hier, effen horen wat in de markt ligt en waar anderen al dan niet tevreden over zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...