Ga naar inhoud

[ASP] Euroverzameling invoer


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb op mijn site een euroverzameling staan. De tabel die wordt gegenereerd kan door de gebruiker worden ingesteld (welke gegevens op welke as moeten). Maar hoe kan op een invoudige manier de invoer vragen. Ik heb er nu een Query Helper bijgemaakt, die een aantal velden instelt vanuit een template. Maar echt handig blijkt dit niet te zijn. Mijn site staat op http://phedny.cjb.net Kies een taal, klik op club en op euroverzameling. Groet, Phedny
Link naar reactie
Je geeft erg veel keuzemogelijkheden. Ik krijg dus ook erg vaak een foutmelding. Ik zou wat minder keuzes bieden en meer opties vanuit de tabelpagina laten instellen, dus niet via een aparte querybuilder. Ik zou als uitgangspunt een tabel nemen waarin ik voor mezelf in 1 keer overzicht heb wat ik heb en wat niet. Vertikaal de landen (lange namen maken brede kolommen) en horizontaal de munteenheden. En dan 1 tabel van 1 jaar van 1 gebruiker. Met combo's <select> kun je van gebruiker of van jaar wisselen.
Link naar reactie
Zomaar wat ideeen: - geef vooraf uitleg en niet alleen foutmeldingen achteraf. - schakel opties uit als deze niet geldig zijn - geef niet teveel instelmogelijkheden tegelijkertijd. De "Opvraag hulp" vind ik al een goede optie, alleen ook daarvoor geldt dat niet meteen duidelijk is wat daarvan de bedoeling is.
Link naar reactie
Hoi, Die oplossing van Paulus vind ik wel een goeie. Omdat er niet echt een jaar/gebruiker-combinatie is die meteen een basis is, zal het misschien leuk zijn om random een jaar/gebruiker-combinatie te maken als begin. Of is dat te verwarrend? Wat ik toch al wou gaan doen, maar in dit geval dus zeker noodzakelijk is, is op de tabel-pagina de opties geven assen te verwisselen en om een as statisch te maken / variabele op een as zetten. Ik zal hier eens wat mee uitproberen. Groet, Phedny
Link naar reactie
Ingelogde gebruikers gewoon meteen hun eigen gegevens tonen. Ik weet niet hoe je nu je users traceert, maar je zou het jaartal in de userrecord of in een cookie kunnen zetten. Komen ze standaard binnen waar ze gebleven waren... Gewone bezoekers en niet-verzamelaars zou je uit een lijstje users kunnen laten kiezen op die beginpagina. Het gaat voor die mensen vooral om een indruk wat het nou is, die Euroverzameling, die mensen dus vooral ook niet teveel laten kiezen... Maar je basis is eigenlijk het "overzicht", de pagina met de users en hoeveel munten ze uit elk jaar al hebben en hoeveel landen compleet en de totale waarde van de collectie, dat soort dingen. Van daaruit kun je per user (klik op de naam) de details opvragen (die tabel met die combo's user/jaar).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...