Ga naar inhoud

GMFormMail stuurt foute emailtjes niet goed terug !


Aanbevolen berichten

Ik werk al enige tijd met GMFormMail, een uitgebreide versie van Matt Wright's FormMail. Alles werkt prima, ik krijg alles keurig gemaild, en men krijt (mits het emailadres goed wordt ingevuld) een auto-reply met wat er is ingevuld. Nu is dat laatste een probleem : vult men zijn/haar emailadres niet goed in, krijgt men (uiteraard) geen autoreply, daar de mail niet aankomt. Hier gaat het fout : dit mailtje wordt dan dus gebounced, en komt niet in mijn mailbox terecht als zijnde een niet bestaand emailadres, maar dit mailtje blijft op de server "hangen". Alsof de afzender onbekend is. Er wordt wel degelijk als afzender MIJN emailadres ingevuld, dus in principe zou het (foute) mailtje dan ook in mijn mailbox moeten komen, maar dit gebeurd niet (courtesy_email=mvveelen@wxs.nl). Ik heb hier even het script als .txt staan : http://www.salesplaza.nl/GMFormMail.txt Ik heb er al zolang naar gekeken, dat ik het echt niet meer weet...... Help ? [ Dit Bericht is bewerkt door: MarcovV op 2002-03-11 08:19 ]
Link naar reactie
Ja, die wordt inderdaad ingevuld...... <input type=text name="Email"> <input type=hidden name="recipient" value="mijnemail@mijnhost.nl"> <input type=hidden name="bcc" value="bccemaladres@mijnhost.nl"> <input type="hidden" name="sendboth" value="yes"> <input type=hidden name="courtesy_reply" value="yes"> Men vult dus zijn Email adres in, en de reply moet daar naartoe. Dat gaat dus altijd goed, behalve als het emailadres niet bestaat. Dan bounced ie, en komt dan op een verkeerde plek terecht.
Link naar reactie
Dit vond ik trouwens ook nog op de site van dat mail-formulier: [quote:38e98adf84] Note: If you downloaded the script before 11/11/98 please download it again as some minor bugs were discovered that have since been corrected. [/quote:38e98adf84] Weet niet of dit helpt. Ik zal het script zelf eens testen.
Link naar reactie
[quote:087f9f7470] Op 18-03-2002 15:33, schreef victorhopman: [quote:087f9f7470] Op 18-03-2002 14:47, schreef MarcovV: <input type=hidden name="recipient" value="mijnemail@mijnhost.nl"> <input type=hidden name="bcc" value="bccemaladres@mijnhost.nl">[/quote:087f9f7470] Heb je hierin ook jouw e-mail adres ingevuld? [/quote:087f9f7470] Ja, de recipient dat is "mijn" emailadres. De afzender die zijn emailadres wél goed heeft ingevuld, krijgt dan ook mijn emailadres als afzender van de reply-mail te zien. Als ze reply-en, dan komt het mailtje ook goed bij mij terecht. 't is echt abracadabra...........
Link naar reactie
[quote:71cc86a822] Op 19-03-2002 14:57, schreef MarcovV: Het LIJKT erop dat er gewoon een regel met iets van reply-to o.i.d. moet worden toegevoegd, maar weet het niet zeker. Misschien dat jij meer succes hebt ..... :-| [/quote:71cc86a822] Ik zie ook zo gauw niet wat er mis kan zijn, misschien moet je toch maar eens gaan zoeken naar een andere mailform. In PHP bijvoorbeeld.
Link naar reactie
[quote:8c936c3ae2] Op 19-03-2002 19:27, schreef mvveelen: Graag zelfs, maar het probleem is dat de inhoud van het "winkelwagentje" dan niet geheel wordt gemaild. Alleen het laatst besteld artikel komt dan mee :sad: [/quote:8c936c3ae2] Nu begrijp ik het niet, wie stelde de vraag nou? Nu zie ik 2 verschillende gebruikersnamen :???: P.S. Welk e-shop script gebruik je dan? _________________ Bill Gates: hebben we hem ook weer Long time, no see... [ Dit Bericht is bewerkt door: victorhopman op 2002-03-19 19:31 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...