Ga naar inhoud

wachtwoord probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb een website waar een link opstaat die verwijst naar een door mij gemaakte website. Op deze tweede website wil ik een wachtwoord zetten. In het forum vond ik verschillende antwoorden op mn vraag. Echter..t lukt niet :sad: Ik heb in de kladblok het volgende tekstbestand aangemaakt: Code: -------------------------------------------------------------------------------- AuthUserFile /NIPO-Ehv.html/.htpasswd AuthGroupFile /dev/null AuthName Vul het nipo-wachtwoord in! AuthType Basic <Limit GET POST> require valid-user </Limit> -------------------------------------------------------------------------------- Mn eerste vraag: Op mijn systeem staat het bestand NIPO-Ehv.html in C:/mijn documenten/website/Nipo-Ehv.html Op de server van provider zonnet staat het NPO-Ehv.html bestand in de root. Wat is het juiste pad om in te vullen in de coderegel AuthUserFile ? Ik heb het tekstbestand opgeslagen als .htaccess en mbv FTP commander opgeload naar ftp.home.zonnet.nl waar het onzichtbaar wordt. Is dit de juiste manier om het bestand te uploaden of moet dat via telnet, en hoe dan? Verder heb ik in het forum gelezen dat ik via telnet (Dos opstarten; commando telnet ftp.home.zonnet.nl 21; in telnet-window USER en PASS opgeven) het onderstaande bestand .htpasswd moet uploaden waarna ik een gebruiker (nipo) in moet geven en een wachtwoord (stel: test1). Echter hoe doe ik dit in telnet? Welke commando's? Wat typ ik in na het intypen van USER en PASS? Code: -------------------------------------------------------------------------------- gebruiker:wachtwoord nipo:test1 -------------------------------------------------------------------------------- Groeten!
Link naar reactie
volgens mij kan je bij zonnet geen unix dingetjes zoals .htaccess doen... maar; als de bestanden in je root staan moet .htaccess daar dus ook staan, net als .htpasswd. in .htaccess geef je het pad op naar .htpasswd, maar jij geeft het pad op naar je htm bestand, met daarachter een .htpasswd. AuthUserFile /NIPO-Ehv.html/.htpasswd dat moet dus: AuthUserFile /.htpasswd (met of zonder / ?) worden. grtzz t.
Link naar reactie
Je zet gewoon je .htacess én je .htpasswd in die dir die je wilt beveiligen. Dan doe je gewoon: AuthUserFile .htpasswd en als dat niet gaat werken wordt het niet ondersteunt. Maar dit vertel ik nou toch echt al voor de 2e keer... Vraag het anders aan de helpdesk van Zonnet, die moeten weten of je wel .htaccess kan gebruiken...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...