Ga naar inhoud

Layout probleempje met ASP


Aanbevolen berichten

Voor mijn site haal ik ge-alfabetiseerde gegevens uit de database, die per letter in een table komen met als TH de letter. (Zie persoonlijke website) Graag wil ik alle letters van links naar rechts uitvullen en dan op de volgende regel door (Zoals de startpagina layout). Is dit mogelijk met ASP of moet het met Javascript? Alvast bedankt.... _________________ ~~[url]http://www27.brinkster.com/hellywood[/url]~~ [ Dit Bericht is bewerkt door: SabineBos op 2002-03-06 12:10 ]
Link naar reactie
Bedoel je zoiets? [code:1:d936920df5] |--------------------------| | A | B | C | | | | | ---------------------------- | D | E | F | | | | | ---------------------------- [/code:1:d936920df5] Dit kan je het in ASP oplossen. Houdt binnen je [i:d936920df5]recordset-loop[/i:d936920df5] een tellertje bij die je ophoogt onder bepaalde voorwaarden (in dit geval een andere letter). En door een beetje creatief om te gaan met de restwaarde van de deling van de teller door het aantal kolommen kan je een rij afsluiten of starten. En na de [i:d936920df5]loop[/i:d936920df5] kan je nog een evt. geopende <tr> netjes afsluiten.
Link naar reactie
[quote:5e0b75d568]tuurlijk wel; je kan een server-side taal toch een tabel laten schrijven? [/quote:5e0b75d568] Nee, dat kun je niet. Je kunt alleen beslissen of je wel of niet een tabel schrijft. [quote:5e0b75d568]En als die tabel net zoveel rijen moet hebben als er entries in een DB staan kan je dus kijken hoeveel TR's er geschreven moeten worden... [/quote:5e0b75d568] Onzin. Het aantal entries in een tabel bepaalt juist het aantal TR's. Namelijk 1 TR maal het aantal entries. Voorbeeld; je hebt tien records. Dan schrijf je éénmaal een TR die 10 maal uitgevoerd wordt middels een zgn. "loop". [ Dit Bericht is bewerkt door: Wiep Corbier op 2002-03-07 01:34 ]
Link naar reactie
Ik ff verhelderen: Ik heb dus code die inderdaad loopt, de uiterste loop is het CAPS-alfabet, de binnenste loop de records. Als de eerste letter van het record overeenkomt met de letter uit de uiterste loop, dan schrijft hij een rij met het record. Het probleem is alleen dat de letter R bijv. maar 2 records heeft, de M 15 en Z niets. Dus dan zou je van links naar rechts 5 letters nemen, (en dan naar beneden uitvullen tot je ze allemaal hebt gehad) dan zitten er hele zwarte stukken tussen. Is DAT op te lossen? Dus zoals ik zei: Zoals de Startpagina layout.
Link naar reactie
Als ik goed begrijp wat je bedoelt denk ik dat je drie tabellen moet gebruiken ipv 1. Ik heb in elk geval ooit eens zo'n startpagina pagina ontwikkeld (nooit afgemaakt, geen zin meer en er zijn al genoeg startpagina's :smile:) en om alles goed uit te laten lijnen op een makkelijke manier heb ik drie tabellen gebruikt ipv 1. zie voor het resultaat: http://www.mydiary.nl/linker/ Kun je jouw pagina niet ergens online zetten zodat we kunnen zien wat het probleem is ? Elja
Link naar reactie
Uiteraard is dit op te lossen, maar het ligt niet zozeer aan ASP als wel aan je indeling van a) de pagina en b) je records. Het grootste probleem zit in het feit hoe vaak je nieuwe gegevens toe moet kunnen toevoegen. En dan heb ik dus echt over toevoegen en niet over wijzigen. Je moet in ieder geval qua layout 'horizontaal denken', niet verticaal zoals ASP standaard doet. Ik heb wel een paar oplossingen maar wat is nou het slimste? Ik denk er nog even over na en kom er op terug. Wat je in ieder geval NIET moet doen is een mengelsmoesje maken van die TH-gegevens en gegevens uit een tabel. Jij hebt nu bijvoorbeeld in de TH eenletter staan, maar geen overeenkomende records. a) staat het lelijk en is het niet relevant, en b) maak jij je het zelf moeilijker [ Dit Bericht is bewerkt door: Wiep Corbier op 2002-03-07 09:31 ]
Link naar reactie
[quote:3bbc996c08] Op 07-03-2002 15:19, schreef Bill Gates: [quote:3bbc996c08] Op 07-03-2002 11:42, schreef Wiep Corbier: ik weet niet eens wat dissen is![/quote:3bbc996c08]Dat krijg je als je in het buitenland woont :wink: [/quote:3bbc996c08] Jij komt toch zeker ook uit het buitenland? :razz: En ik ook trouwens...
Link naar reactie
[quote:2861c72dde] Op 11-03-2002 14:14, schreef SabineBos: Waarom zou je dat in godsnaam willen.... Kleuren opslaan in een database.... [/quote:2861c72dde] voor een CMS. of bij gepersonaliseerde applicaties. maar, ja, ook daarbij kan je vaak andere methoden gebruiken. [ Dit Bericht is bewerkt door: Annie op 2002-03-11 22:34 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...