Ga naar inhoud

Uitkomst afronden in een javascript


Aanbevolen berichten

Ik heb een javascriptje dat bedragen bij elkaar optelt aan de hand van items die ik selecteer en dir vervolgens met een factor x vermenigvuldigd bijv. 1.19 de uitkomst wordt dan vaak iets van 45.367545344 maar ik wil eigenlijk 45.37 hebben. Ken dat ?? en als het kan, hoe pak ik het aan. Alvast bedankt voor de hulp!
Link naar reactie
voorbeeldje: [code:1:d48226fcc6] <script type="text/javascript"> function jsRound(fNumber) { var iPrecision = jsRound.arguments[1] || 2; var iPower = Math.pow(10, iPrecision); return (Math.round(parseFloat(fNumber) * iPower) / iPower); } </script> [/code:1:d48226fcc6] Optionele tweede parameter geeft precision aan (standaard is 2), dus bijvoorbeeld: [code:1:d48226fcc6] var fTestje = 1.2345; document.write (jsRound(fTestje)); // geeft 1.23 document.write (jsRound(fTestje, 3)); // geeft 1.235 [/code:1:d48226fcc6]
Link naar reactie
Ik heb deze ooit eens gebruikt. Aangezien je met BTW ging werken leken het me bedragen :wink: Kan iets verfijnd worden (qua codering), maar werkt ok. Het maakt het af te ronden getal op met een valuta-teken (hier de $) ervoor en plaats punten bij de duizendtallen en een komma voor de centen. Uiteraard kun je met de uitkomst NIET verder rekenen en is het puur bedoeld voor de opmaak [code:1:77cbc6525a] function cent(amount) { if (amount == 0) { return(""); } amount = Math.round(amount*100)/100; amount = (amount == Math.floor(amount)) ? amount + '.00' : ( (amount*10 == Math.floor(amount*10)) ? amount + '0' : amount)+''; amount = amount.substring(0,amount.indexOf('.'))+','+amount.substring(amount.indexOf('.')+1,amount.length); var amountdot=''; var dot = 0; for ( i = amount.length-3; i>=1; i-- ) { dot++; amountdot = amount.charAt(i-1) + amountdot; if ( dot == 3 && i > 1) { dot = 0; amountdot = "."+amountdot; } } return ("$"+' '+amountdot+amount.substring(amount.indexOf(','),amount.indexOf(',')+3)); } document.write(cent(14432.232235)); // Resulteerd $ 14.432,23 [/code:1:77cbc6525a]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...