Ga naar inhoud

[SQL/ASP] vraagje....


Aanbevolen berichten

ik heb een probleempje met 2 zoekmogelijkheden die ik aan het bouwen ben. De eerste mogelijkheid is een zoekoptie binnen alle openstaande calls, d.m.v. 1 zoekterm die zoekt binnen de velden ShortDescription en LongDescription [code:1:75ace4c480] strSQL = "SELECT tblIncident.IncidentID, " _ & "tblIncident.IncidentDateTime, " _ & "tblIncident.LongDescription, " _ & "tblIncident.ShortDescription, " _ & "tblIncident.PriotityID, " _ & "tblEmployee.Surname, " _ & "tblEmployee.Middleinitials, " _ & "tblEmployee.Lastname FROM tblEmployee " _ & "INNER JOIN tblIncident ON " _ & "tblEmployee.EmployeeID = tblIncident.EmployeeID " _ & "WHERE tblIncident.Active=True " _ & "AND tblIncident.LongDescription LIKE '%" & strSearchTerm & "%'" _ & " OR tblIncident.ShortDescription LIKE '%" & strSearchTerm & "%'" _ & " ORDER BY PriotityID DESC, IncidentDateTime ASC;" rsResults.Open strSQL, dbConn, adOpenStatic, adLockReadOnly, adCmdText [/code:1:75ace4c480] hier staat dus duidelijk de voorwaarde 'WHERE tblIncident.Active=True' in. de volgende zoekmogelijkheid is zoeken met 1 zoekterm binnen de gesloten calls. [code:1:75ace4c480] strSQL = "SELECT tblIncident.IncidentID, " _ & "tblIncident.IncidentDateTime, " _ & "tblIncident.LongDescription, " _ & "tblIncident.ShortDescription, " _ & "tblIncident.PriotityID, " _ & "tblEmployee.Surname, " _ & "tblEmployee.Middleinitials, " _ & "tblEmployee.Lastname FROM tblEmployee " _ & "INNER JOIN tblIncident ON " _ & "tblEmployee.EmployeeID = tblIncident.EmployeeID " _ & "WHERE tblIncident.Active=False " _ & "AND tblIncident.LongDescription LIKE '%" & strSearchTerm & "%'" _ & " OR tblIncident.ShortDescription LIKE '%" & strSearchTerm & "%'" _ & " ORDER BY PriotityID DESC, IncidentDateTime ASC;" rsResults.Open strSQL, dbConn, adOpenStatic, adLockReadOnly, adCmdText [/code:1:75ace4c480] hier staat dan de voorwaarde 'WHERE tblIncident.Active=False' in. ga ik nu beide zoekopties gebruiken met dezelfde zoekterm, dan krijg ik uit de 1e optie bijv. 3 records, en uit de 2e dezelfde bijv. 10 records maar altijd inclusief de 3 records van de 1e optie. Dit gebeurt elke keer, welke zoekterm ik ook gebruik. Het lijkt me toch de bedoeling dat er geen overlappende records uit de opties mogen komen. Ziet iemand wat er fout gaat? (even voor de duidelijkheid: deze recordsets worden niet op dezelfde pagina's gebruikt/dit i.v.m. dezelfde naam) gr Matthijn
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...