anoniem Geplaatst: 5 maart 2002 Delen Geplaatst: 5 maart 2002 ik heb een probleempje met 2 zoekmogelijkheden die ik aan het bouwen ben. De eerste mogelijkheid is een zoekoptie binnen alle openstaande calls, d.m.v. 1 zoekterm die zoekt binnen de velden ShortDescription en LongDescription [code:1:75ace4c480] strSQL = "SELECT tblIncident.IncidentID, " _ & "tblIncident.IncidentDateTime, " _ & "tblIncident.LongDescription, " _ & "tblIncident.ShortDescription, " _ & "tblIncident.PriotityID, " _ & "tblEmployee.Surname, " _ & "tblEmployee.Middleinitials, " _ & "tblEmployee.Lastname FROM tblEmployee " _ & "INNER JOIN tblIncident ON " _ & "tblEmployee.EmployeeID = tblIncident.EmployeeID " _ & "WHERE tblIncident.Active=True " _ & "AND tblIncident.LongDescription LIKE '%" & strSearchTerm & "%'" _ & " OR tblIncident.ShortDescription LIKE '%" & strSearchTerm & "%'" _ & " ORDER BY PriotityID DESC, IncidentDateTime ASC;" rsResults.Open strSQL, dbConn, adOpenStatic, adLockReadOnly, adCmdText [/code:1:75ace4c480] hier staat dus duidelijk de voorwaarde 'WHERE tblIncident.Active=True' in. de volgende zoekmogelijkheid is zoeken met 1 zoekterm binnen de gesloten calls. [code:1:75ace4c480] strSQL = "SELECT tblIncident.IncidentID, " _ & "tblIncident.IncidentDateTime, " _ & "tblIncident.LongDescription, " _ & "tblIncident.ShortDescription, " _ & "tblIncident.PriotityID, " _ & "tblEmployee.Surname, " _ & "tblEmployee.Middleinitials, " _ & "tblEmployee.Lastname FROM tblEmployee " _ & "INNER JOIN tblIncident ON " _ & "tblEmployee.EmployeeID = tblIncident.EmployeeID " _ & "WHERE tblIncident.Active=False " _ & "AND tblIncident.LongDescription LIKE '%" & strSearchTerm & "%'" _ & " OR tblIncident.ShortDescription LIKE '%" & strSearchTerm & "%'" _ & " ORDER BY PriotityID DESC, IncidentDateTime ASC;" rsResults.Open strSQL, dbConn, adOpenStatic, adLockReadOnly, adCmdText [/code:1:75ace4c480] hier staat dan de voorwaarde 'WHERE tblIncident.Active=False' in. ga ik nu beide zoekopties gebruiken met dezelfde zoekterm, dan krijg ik uit de 1e optie bijv. 3 records, en uit de 2e dezelfde bijv. 10 records maar altijd inclusief de 3 records van de 1e optie. Dit gebeurt elke keer, welke zoekterm ik ook gebruik. Het lijkt me toch de bedoeling dat er geen overlappende records uit de opties mogen komen. Ziet iemand wat er fout gaat? (even voor de duidelijkheid: deze recordsets worden niet op dezelfde pagina's gebruikt/dit i.v.m. dezelfde naam) gr Matthijn Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2002 Volgens mij mis je een paar haakjes: [code:1:60631a7b77] & "WHERE tblIncident.Active=False " _ & "AND (tblIncident.LongDescription LIKE '%" & strSearchTerm & "%'" _ & " OR tblIncident.ShortDescription LIKE '%" & strSearchTerm & "%')" _ [/code:1:60631a7b77] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2002 ja Annie ik wou net gaan posten dat ik erachter was je was me voor iig bedankt voor je reactie :smile: [ Dit Bericht is bewerkt door: matthijn99 op 2002-03-05 11:02 ] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen