Ga naar inhoud

Voetbaluitslagen/programma en dergelijke in een database


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste lezers, Een vraagje. Ik ben zoals jullie hebben kunnen zien bezig met een website voor een voetbalvereniging. De programma's en uitslagen en dergelijke heb ik allemaal in Excel staan. Deze heb ik ook in Excel opgemaakt en via werkblad opslaan als webpagina maak ik er een html pagina van. Nu is mijn vraag is het mogelijk om net zoals de knvb het heeft alles in een database te zetten en dat je via de website (bijvoorbeeld *.asp) je gegevens opvraagt uit die database. En dat zo de standen en diverse pagina's met uitslagen en programma's te voorschijn komen. Zo ja, wat voor programma moet ik hiervoor gebuiken, zijn die makkelijk te leren, hoe zijn die te leren, waar moet ik om denken. Wie kan mij helpen om het bovenstaande te verduidelijken. Het is op dit moment nogal omslachtig om voor 20 teams alle uitslagen en standen en programma's bij te houden. Alvast bedankt voor jullie antwoord. Pieter
Link naar reactie
Het is uiteraard mogelijk. Je kunt natuurlijk asp gaan leren, maar dan zul je wel even bezig zijn. ASP is gewoon een scripttaal die je tussen de html-code van een pagina door schrijft. Dit kun je dus doen met gewoon notepad. Een programma die geen hele nette code genereerd, maar wel relatief simpel is in gebruik is Marcomedia Dreamweaver Ultradev. De database kun je bijvoorbeeld maken in Access of MS SQL. Access is een stuk eenvoudiger te gebruiken, maar kan stukken minder bezoekers aan. Tot 5000 bezoekers verspreid over de dag hoef je je ook met Access niet echt druk te maken. Ik geloof dat Frontpage ook iets van ondersteunig van database biedt, maar ik zou daar lekker vanaf blijven. :wink: Ook je provider moet ASP ondersteunen. En uiteraard kun je ook altijd kiezen voor bijvoorbeeld de combinatie PHp en MySQL. Hopelijk heb je hier wat aan. Succes met je site, Elja
Link naar reactie
Zoals je zelf al aangeeft: je moet met een serverside script werken; ik werk zelf in php, maar asp moet wel hetzelfde kunnen. Met een dergelijk script zal je de database moeten uitlezen en van de gegevens tabelletjes en eventueel statistieken maken. Kennis die je nodig hebt is dus kennis van HTML, een serverside scripting taal, en MySQL of een andere DB-taal. Misschien een impliciete vraag van jou: je houdt altijd het probleem dat je de gegevens uit je Excel-bestandje moet overtypen in de DB; ok, kan wel geautomatiseerd, maar dan zullen de kosten (tijd) daarvoor hoger zijn dan voor het overtypen. Bill Gates: volgens mij bedoelt-ie de uitslagen van zijn eigen vereniging [ Dit Bericht is bewerkt door: siemen op 2002-02-15 17:11 ]
Link naar reactie
[quote:77e9971a57] Op 15-02-2002 17:09, schreef siemen: Bill Gates: volgens mij bedoelt-ie de uitslagen van zijn eigen vereniging [/quote:77e9971a57]Weet ik, daarom gaf ik de tip ook :smile: De KNVB houdt namelijk alle standen ook bij en die staan op hun site (van ieder elftal), dus die kan je dan mooi rippen denk ik zo :smile:
Link naar reactie
[quote:e605f8abfd]Weet ik, daarom gaf ik de tip ook De KNVB houdt namelijk alle standen ook bij en die staan op hun site (van ieder elftal), dus die kan je dan mooi rippen denk ik zo [/quote:e605f8abfd] Lijkt mij werk van werk. Maar als je het doet om ervaring met dit soort applicaties te krijgen is het natuurlijk een leuk onderwerp. Daarnaast kun je checken of de standen juist verschijnen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...