anoniem Geplaatst: 15 februari 2002 Delen Geplaatst: 15 februari 2002 Beste lezers, Een vraagje. Ik ben zoals jullie hebben kunnen zien bezig met een website voor een voetbalvereniging. De programma's en uitslagen en dergelijke heb ik allemaal in Excel staan. Deze heb ik ook in Excel opgemaakt en via werkblad opslaan als webpagina maak ik er een html pagina van. Nu is mijn vraag is het mogelijk om net zoals de knvb het heeft alles in een database te zetten en dat je via de website (bijvoorbeeld *.asp) je gegevens opvraagt uit die database. En dat zo de standen en diverse pagina's met uitslagen en programma's te voorschijn komen. Zo ja, wat voor programma moet ik hiervoor gebuiken, zijn die makkelijk te leren, hoe zijn die te leren, waar moet ik om denken. Wie kan mij helpen om het bovenstaande te verduidelijken. Het is op dit moment nogal omslachtig om voor 20 teams alle uitslagen en standen en programma's bij te houden. Alvast bedankt voor jullie antwoord. Pieter Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2002 Het is uiteraard mogelijk. Je kunt natuurlijk asp gaan leren, maar dan zul je wel even bezig zijn. ASP is gewoon een scripttaal die je tussen de html-code van een pagina door schrijft. Dit kun je dus doen met gewoon notepad. Een programma die geen hele nette code genereerd, maar wel relatief simpel is in gebruik is Marcomedia Dreamweaver Ultradev. De database kun je bijvoorbeeld maken in Access of MS SQL. Access is een stuk eenvoudiger te gebruiken, maar kan stukken minder bezoekers aan. Tot 5000 bezoekers verspreid over de dag hoef je je ook met Access niet echt druk te maken. Ik geloof dat Frontpage ook iets van ondersteunig van database biedt, maar ik zou daar lekker vanaf blijven. :wink: Ook je provider moet ASP ondersteunen. En uiteraard kun je ook altijd kiezen voor bijvoorbeeld de combinatie PHp en MySQL. Hopelijk heb je hier wat aan. Succes met je site, Elja Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2002 Het is veel slimmer om de gegevens van de KNVB site te rippen :smile: Je opent een connectie naar die site, haalt je gegevens eruit (met wat slimme trucs etc), gooit er je eigen opmaak omheen en klaar :smile: Dan hoef je nooit iets bij te werken, alleen de nieuwe gegevens ophalen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2002 Zoals je zelf al aangeeft: je moet met een serverside script werken; ik werk zelf in php, maar asp moet wel hetzelfde kunnen. Met een dergelijk script zal je de database moeten uitlezen en van de gegevens tabelletjes en eventueel statistieken maken. Kennis die je nodig hebt is dus kennis van HTML, een serverside scripting taal, en MySQL of een andere DB-taal. Misschien een impliciete vraag van jou: je houdt altijd het probleem dat je de gegevens uit je Excel-bestandje moet overtypen in de DB; ok, kan wel geautomatiseerd, maar dan zullen de kosten (tijd) daarvoor hoger zijn dan voor het overtypen. Bill Gates: volgens mij bedoelt-ie de uitslagen van zijn eigen vereniging [ Dit Bericht is bewerkt door: siemen op 2002-02-15 17:11 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2002 siemen: Access heeft weinig voordelen, maar je kunt wel je data vanuit excel zo copy pasten.. :wink: Elja Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2002 sorry, ben niet zo thuis in ASP; maar inderdaad: omdat ASP best wel heel erg Windows-based is zitten er vast wel allerlei makkelijke koppelingen ingebakken, zoals met een Access-database. Dus klopt mijn laatste opmerking toch niet! :sad: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2002 [quote:77e9971a57] Op 15-02-2002 17:09, schreef siemen: Bill Gates: volgens mij bedoelt-ie de uitslagen van zijn eigen vereniging [/quote:77e9971a57]Weet ik, daarom gaf ik de tip ook :smile: De KNVB houdt namelijk alle standen ook bij en die staan op hun site (van ieder elftal), dus die kan je dan mooi rippen denk ik zo :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2002 [quote:e605f8abfd]Weet ik, daarom gaf ik de tip ook De KNVB houdt namelijk alle standen ook bij en die staan op hun site (van ieder elftal), dus die kan je dan mooi rippen denk ik zo [/quote:e605f8abfd] Lijkt mij werk van werk. Maar als je het doet om ervaring met dit soort applicaties te krijgen is het natuurlijk een leuk onderwerp. Daarnaast kun je checken of de standen juist verschijnen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen