Ga naar inhoud

functie die een adress in een ander frame opent


Aanbevolen berichten

Ik heb een zoekmachine functie gemaakt: function zoek() { if (document.formulier.invoer.value== '' || document.formulier.invoer.value==null) alert('voer een zoekterm in!'); else { zoekstring= document.formulier.invoer.value; url = Yahoo + document.formulier.invoer.value; open_Yahoo(); } } function sluit() { myWin.close(); } // --> </script> function open_Yahoo() { myWin= open('', '', 'width=500,height=300,toolbar=no'); myWin.document.write('<html><head><title>Opzoeken....'); myWin.document.write('</title></head><body bgcolor="Yellow">'); myWin.document.write('<center><font size=+1>'); myWin.document.write('Bezig met opzoeken van <font size-+2><b>', zoekstring, '</b><font> bij Yahoo...'); myWin.document.write('</center></font>'); myWin.location.href=url; } Nu wil ik dat in plaats van de zoekmachine in een nieuw venster wordt geopend dat dit aan de onderkant van de web-site gebeurd. Ik heb al dergelijke links in mijn nav-bar die werken met a href target enz. Maar dit past nergens in het javascript en bij alleen location.href=url; wordt de zoekbalk vervangen. Kan iemand me helpen?
Link naar reactie
Dat zou wel kunnen alleen is het probleem dat ik aleen een frame in HTML kan maken. Ik heb geen idee hoe je dit me JS doet. zo dus <frameset frameborder="0" border="0" framespacing="0" rows="58,*"> <frame name="navig" scrolling="no" noresize target="navig" src="links.html"> <frame name="content" src="home.html"> <noframes> <body> <p>This page uses frames, but your browser doesn't support them.</p> Kan ik met Js hierheen linken?
Link naar reactie
Ok bedankt. Ik heb nu dit: function open_Yahoo() { yahWin= open('', '', 'width=500,height=300,toolbar=no,scrollbars=yes'); yahWin.document.write('<html><head><title>Opzoeken....'); yahWin.document.write('</title></head><body bgcolor="Yellow">'); yahWin.document.write('<center><font size=+1>'); yahWin.document.write('Bezig met opzoeken van <font size-+2><b>', zoekstring, '</b><font> bij Yahoo...'); yahWin.document.write('</center></font>'); yahWin.location.href=url; } function show_Yahoo() { parent.frames["content"].location.href =url; } Maar volgens mij kan je niet writen op een andere site zoals in open_Yahoo of toch wel? Is er misschien een manier om de tekst "Bezich met zoeken met" te verbergen totdat er in de nav bar op Yahoo wordt gedrukt? [ Dit bericht is bewerkt door: sdk op 2002-04-06 14:27 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...