anoniem Geplaatst: 4 april 2002 Delen Geplaatst: 4 april 2002 Ik heb een zoekmachine functie gemaakt: function zoek() { if (document.formulier.invoer.value== '' || document.formulier.invoer.value==null) alert('voer een zoekterm in!'); else { zoekstring= document.formulier.invoer.value; url = Yahoo + document.formulier.invoer.value; open_Yahoo(); } } function sluit() { myWin.close(); } // --> </script> function open_Yahoo() { myWin= open('', '', 'width=500,height=300,toolbar=no'); myWin.document.write('<html><head><title>Opzoeken....'); myWin.document.write('</title></head><body bgcolor="Yellow">'); myWin.document.write('<center><font size=+1>'); myWin.document.write('Bezig met opzoeken van <font size-+2><b>', zoekstring, '</b><font> bij Yahoo...'); myWin.document.write('</center></font>'); myWin.location.href=url; } Nu wil ik dat in plaats van de zoekmachine in een nieuw venster wordt geopend dat dit aan de onderkant van de web-site gebeurd. Ik heb al dergelijke links in mijn nav-bar die werken met a href target enz. Maar dit past nergens in het javascript en bij alleen location.href=url; wordt de zoekbalk vervangen. Kan iemand me helpen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2002 kan je niet ipv MyWin een FRAMENAAM invoeren (wel ff sleutelen nog) t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2002 Dat zou wel kunnen alleen is het probleem dat ik aleen een frame in HTML kan maken. Ik heb geen idee hoe je dit me JS doet. zo dus <frameset frameborder="0" border="0" framespacing="0" rows="58,*"> <frame name="navig" scrolling="no" noresize target="navig" src="links.html"> <frame name="content" src="home.html"> <noframes> <body> <p>This page uses frames, but your browser doesn't support them.</p> Kan ik met Js hierheen linken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2002 vanuit het navigatie scherm een pagina openen in het content scherm: [code:1:336c9d2080] parent.frames["content"].location.href = 'de_pagina.html'; [/code:1:336c9d2080] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 Ok bedankt. Ik heb nu dit: function open_Yahoo() { yahWin= open('', '', 'width=500,height=300,toolbar=no,scrollbars=yes'); yahWin.document.write('<html><head><title>Opzoeken....'); yahWin.document.write('</title></head><body bgcolor="Yellow">'); yahWin.document.write('<center><font size=+1>'); yahWin.document.write('Bezig met opzoeken van <font size-+2><b>', zoekstring, '</b><font> bij Yahoo...'); yahWin.document.write('</center></font>'); yahWin.location.href=url; } function show_Yahoo() { parent.frames["content"].location.href =url; } Maar volgens mij kan je niet writen op een andere site zoals in open_Yahoo of toch wel? Is er misschien een manier om de tekst "Bezich met zoeken met" te verbergen totdat er in de nav bar op Yahoo wordt gedrukt? [ Dit bericht is bewerkt door: sdk op 2002-04-06 14:27 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 Zonder duidelijke vraag of probleemomschrijving kan ik je niet helpen. Dus als je daar eerst eens mee begint. Zet bijvoorbeeld iets online waar we kunnen kijken. En probeer (ook voor jezelf) in duidelijke bewoordingen te omschrijven wat het probleem is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 Ok, ok http://www.uwnet.nl/~s.dekooter Kies engels en druk in de link balk op zoeken Het is mijn uitprobeerpagina dus ga aub niet over het design zeiken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen