Ga naar inhoud

auto select in combo menu


Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb een combo menu in de pagina gebouwd. Dus als ik in het eerste pull down menu een onderwerp selecteer dan verandert het tweede pull down menu. So far so good. Nu heb ik bovenin de pagina ook nog wat flashbuttons waar je op kunt klikken. Je komt dan in een algemene pagina over het onderwerp. Nu is mijn vraag kan ik het zo maken dat als ik met mijn flashbutton op bv keuze C klik dat dan het combo menu1 ook op keuze C springt, zodat de bezoeker meteen de juiste keuzes ziet voor combo menu 2. Ik weet dat ik met de opdracht [selected] degene kan aangeven die bij het starten als eerst moet verschijnen. Dus ik neem aan dat er op een of andere manier een variabele van gemaakt kan worden die dus meespringt. Alvast bedankt voor de helpende reactie. Leon
Link naar reactie
Als je kiest voor een server-side oplossing kan je bijv. in de querystring meegeven welke optie geselecteerd moet zijn. En bij het parsen van de pagina kan je met een simpele if-then constructie de <option> tags wegschrijven met of zonder selected parameter. Als je het client-side wil (of moet) oplossen dan kan je in javascript met onderstaande twee mogelijkheden de select laten verspringen. [code:1:12dd62d182] // met de selected property van een option document.formnaam.selectnaam.options[index].selected = true; // of met de selectedIndex property van de select document.formnaam.selectnaam.selectedIndex = index; [/code:1:12dd62d182]Waarbij [i:12dd62d182]index[/i:12dd62d182] het volgnummer is van de optie die geselecteerd moet zijn (deze is zero-based).
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik heb ik er even mee geklooit, maar zonder resultaat. Als tijd heb moet ik toch maar eens een java-cursus volgen. Maar nu nog graag jullie hulp. De pagina is nog in de test fase, maar als je http://www.jordans.nl/hoofdframe.htm bekijkt zie je het menu zoals het nu is. En het linkermenu moet dus met de Flash buttons boven mee veranderen tnx, Leon
Link naar reactie
Je kan een van de voorbeelden die ik gaf letterlijk overnemen. Je hoeft alleen de juiste objectnamen ([i:4ccab22636]form[/i:4ccab22636] en [i:4ccab22636]select[/i:4ccab22636]) in te vullen. Het enige probleempje wat ik zo kan bedenken is bij gebruik van netscape 4. Deze beschouwd een layer als een los document. De aanroep wordt voor deze browser: [code:1:4ccab22636] document.layers['layernaam'].document.formnaam.selectnaam.selectedIndex = index; [/code:1:4ccab22636] Veel duidelijk kan ik het echt niet maken. _________________ NU EVEN NIET!!! KUNNEN JULLIE NU HELEMAAL NIETS ALLEEN??!! :wink: [ Dit bericht is bewerkt door: Annie op 2002-05-02 23:07 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...