Ga naar inhoud

[php] Tekst bestand inlezen en dan in dbase zetten


Aanbevolen berichten

Ik heb een webwinkel gebouwd en nu moet deze makkelijk te onderhouden zijn oftewel niet ieder product apart via een formulier invoeren. Alle gegevens staan in een txt bestand en categorie, naam, omschrijving e.d. worden gescheiden door een scheidingsteken zoals |. Hoe krijg ik deze gegevens nu in mijn mysql database. Ik weet je met fopen het bestand opend en in een array zet maar hoe verder?
Link naar reactie
ik heb zoals in de handleiding staat een script gemaakt maar dat gaat niet goed. Mijn script: $fcontents = file ("update.txt"); array = explode( " | ", $fcontents); echo "$content[0]n $content[2]n $content[3]n $content[4n $content[5]n <br>"; mijn foutmelding: Parse error: parse error, expecting `'('' in c:wwwict-netwinkel 2update.php on line 8 wat zit er niet goed?
Link naar reactie
Hoe lastig is het nou om zo'n handleiding te lezen? [quote:64b47ec4ae] Identical to readfile(), except that file() returns the file in an array. Each element of the array corresponds to a line in the file, with the newline still attached. [/quote:64b47ec4ae] http://www.php.net/manual/en/function.file.php voor 'array' in dat eerste voorbeeld moest natuurlijk nog een $ teken. Een array exploderen zal weinig zin hebben. explode() verwacht een string. http://www.php.net/manual/en/function.explode.php $content is dus al een array met alle regels erin. Daar moet je met een loop doorheen en dan elk element van die array exploderen op die " | " [ Dit bericht is bewerkt door: Jurriaan R op 2002-04-11 22:55 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...